Rapleaf знае името ви, възрастта ви и къде живеете. Компанията знае също адреса на електронната ви поща, вашия доход и кои социални мрежи използвате. Те знаят също какво харесвате и какво не харесвате и при това Rapleaf печели пари, като продава голяма част от тази лична информация на рекламни агенции, пише CNN.
Разбира се, Rapleaf далеч не е единствената компания, която прави това. Acxiom, ChoicePoint, Quantcast, и BluKai, както и много други също събират и продават вашите данни. Google и Facebook, както и други интернет компании също събират информация за вас, чрез която ви изпращат лично насочени реклами.
Rapleaf обаче привлече вниманието на медиите тази седмица, след като Wall Street Journal разкри, че базираната в Сан Франциско компания се е сдобила с лични данни от много от приложенията на Facebook и ги е продала на рекламни агенции, дори за потребители, които изрично са посочили, че искат данните им да останат конфиденциални.
Като комбинира данните от регистрацията във Facebook с друга информация за потребителите, Rapleaf предоставя на рекламните агенции детайлна картина за много от потребителите на глобалната мрежа. В скорошна публикация в блог по проблема, самата Rapleaf определи тази възможност като „сериозен потенциален риск за конфиденциалността на личните данни“.
Приложенията неволно нарушават условията на Facebook, казват програмисти, а Rapleaf се е озовала в неудобната ситуация да обяснява как опазва личната информация на 400 млн. интернет потребители, като в същото време продава техните профили на рекламните агенции.
Компанията твърди, че не е имала намерение да предостави цялата информация, която на практика е продала.
„Не продаваме данни от Facebook на рекламни агенции“, казва Майкъл Хсу, говорител на Rapleaf. „Тази информация е била изпратена поради техническо недоглеждане, препратените URL адреси са включвали тези данни автоматично“.
Според експерти в областта обаче от Rapleaf не са искрени. Според тях компанията свързва името и електронната поща на потребителите с много профили в социални мрежи, включително Flickr, Friendster, LinkedIn, Twitter, Pandora, Wordpress, MySpace, Bebo, Tribe, Livejournal, Yelp и Amazon, и продава тази информация на трети страни.
„Ако Rapleaf не беше хваната, те щяха да продължат да го правят“, казва Мъри Дженекс, професор от San Diego State University. „Условията за използване на социалните мрежи са много хлабава бариера. Те са сива зона, която компании като Rapleaf се опитват да заобиколят“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс