Rapleaf знае името ви, възрастта ви и къде живеете. Компанията знае също адреса на електронната ви поща, вашия доход и кои социални мрежи използвате. Те знаят също какво харесвате и какво не харесвате и при това Rapleaf печели пари, като продава голяма част от тази лична информация на рекламни агенции, пише CNN.
Разбира се, Rapleaf далеч не е единствената компания, която прави това. Acxiom, ChoicePoint, Quantcast, и BluKai, както и много други също събират и продават вашите данни. Google и Facebook, както и други интернет компании също събират информация за вас, чрез която ви изпращат лично насочени реклами.
Rapleaf обаче привлече вниманието на медиите тази седмица, след като Wall Street Journal разкри, че базираната в Сан Франциско компания се е сдобила с лични данни от много от приложенията на Facebook и ги е продала на рекламни агенции, дори за потребители, които изрично са посочили, че искат данните им да останат конфиденциални.
Като комбинира данните от регистрацията във Facebook с друга информация за потребителите, Rapleaf предоставя на рекламните агенции детайлна картина за много от потребителите на глобалната мрежа. В скорошна публикация в блог по проблема, самата Rapleaf определи тази възможност като „сериозен потенциален риск за конфиденциалността на личните данни“.
Приложенията неволно нарушават условията на Facebook, казват програмисти, а Rapleaf се е озовала в неудобната ситуация да обяснява как опазва личната информация на 400 млн. интернет потребители, като в същото време продава техните профили на рекламните агенции.
Компанията твърди, че не е имала намерение да предостави цялата информация, която на практика е продала.
„Не продаваме данни от Facebook на рекламни агенции“, казва Майкъл Хсу, говорител на Rapleaf. „Тази информация е била изпратена поради техническо недоглеждане, препратените URL адреси са включвали тези данни автоматично“.
Според експерти в областта обаче от Rapleaf не са искрени. Според тях компанията свързва името и електронната поща на потребителите с много профили в социални мрежи, включително Flickr, Friendster, LinkedIn, Twitter, Pandora, Wordpress, MySpace, Bebo, Tribe, Livejournal, Yelp и Amazon, и продава тази информация на трети страни.
„Ако Rapleaf не беше хваната, те щяха да продължат да го правят“, казва Мъри Дженекс, професор от San Diego State University. „Условията за използване на социалните мрежи са много хлабава бариера. Те са сива зона, която компании като Rapleaf се опитват да заобиколят“.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си