Българската уеб асоциация и Интерактив Асошиейшън България (IAB) публикуваха първия препоръчителен стандарт за работа в уеб рекламата: „Стандартни размери банери за българския онлайн пазар – 2011”, съобщиха от двете организации.
Документът е първият резултат от съвместната работа на организациите по проект „Работна група Уеб реклама”, който се осъществява с подкрепата на Българската Асоциация на Рекламодателите (БАР). Целта на проекта е да разработи и наложи препоръки за стандарти в областта на уеб рекламата у нас.
Препоръчителните стандартни размери банери се отнасят само до рекламни банери с файлови формати Flash, JPG/JPEG, GIF.
Членовете на работната група са събрали и анализирали информация за различните размери банери, използвайки показателите „интерес” и „наличност”. Според броя точки, събрани за наличност и интерес, са избрани и класирани следните стандартни размери банери:
• 300x250 // Medium Rectangle
• 728x90 // Leaderboard
• 160x600 // Wide Skyscraper
• 468x60 // Full Banner
• 300 x 600 // Half Page Ad
Участниците в проекта са решили в настоящия стандарт да се запазят наименованията на английски език за различните размери банери, като препоръчват английските имена да се използват в рекламни тарифи, медиа-планове и други подобни документи с цел лесното разпознаване на международната терминология.
В ситуации или документи, където е наложително и неизбежно английските термини да бъдат заменени с български, се препоръчва използването на следните описателни названия:
• 300x250 // Квадратен банер
• 728x90 // Хоризонтален банер
• 160x600 // Вертикален банер
• 468x60 // Малък хоризонтален банер
• 300 x 600 // Голям вертикален банер
Всяка година работната група ще прави преглед на настоящия стандарт, с цел неговото осъвременяване и развитие, съобразно пазарните тенденции.
Мултимедийните рекламни банери (richmedia ad units) ще бъдат разглеждани от работната група в отделен документ поради творческата и технологична сложност на изработката и реализацията им.
Към момента на издаването на стандарта в проекта участват представители на 28 водещи компании от уеб бранша - дигитални агенции, рекламни агенции, уеб студия и медии, сред които е и Инвестор.БГ.
„Нашата цел е с работната група да осъществим саморегулация в бранша. С професионалното съдействие на Интерактив Асошиейшън България и независимите експерти сме сигурни, че ще успеем да защитим интересите както на фирмите, предоставящи уеб услуги, така и на техните потребители”, заяви Дора Василева, председател на Българска уеб асоциация.
„Обединените усилия с Българска уеб асоциация и експерти от бранша за рекламните стандарти са предназначени за специалистите по маркетинг, агенциите и медийните компании при създаването, планирането, купуването и продажбата на интерактивна реклама. Целта е да се намали и опрости работата на агенциите и да се използват най-ефективните формати за реклама за рекламодателите, което ще доведе до развитие на дигиталния рекламен пазар в правилната посока”, сподели Жанет Найденова, председател на Интерактив Асошиейшън България.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"