IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

НАП дава до 1,8 млн. лв. за нова информационна система

Сред възможностите на новата система ще бъде и оценка на риска за икономиката при неспазване на определени аспекти на данъчното законодателство

15:51 | 02.09.11 г. 2
Автор - снимка
Създател
НАП дава до 1,8 млн. лв. за нова информационна система

Националната агенция за приходите (НАП) стартира изпълнението на проект за „Изграждане на управленска информационна система“, стана ясно при представянето на проекта от директор „Анализи“ в агенцията Трифон Павков.

Проектът се финансира по оперативна програма (ОП) „Административен капацитет“, като договорът с управляващия орган (Министерството на финансите) е подписан през февруари. Общата стойност на проекта, включително ДДС, е до 1,8 млн. лева, а срокът на реализирането му е 23 месеца, т.е. до края на 2012 г.

Вчера стартира основната и най-голяма като стойност обществена поръчка по проекта (от общо четири), отнасяща се до изработване на софтуера на информационната система, съобщи Трифон Павков. Максималната стойност, която може да бъде заплатена по тази обществената поръчка, според изискванията на проекта, е 1,65 млн. лева с ДДС. Получаването на документация за участие в конкурса може да стане до 16 септември, а до 26 септември е срокът за подаването на офертите от фирмите кандидати. Предвижда се на 27 септември офертите да бъдат отворени.

За Investor.bg Павков уточни, че предвижданията са до края на годината да бъде сключен договорът с фирмата изпълнител на изработването на софтуера. Срокът на практическото изпълнение е 11 месеца, т.е. до декември 2012 г. Според изискванията, фирмата ще зареди необходимите данни за 3 години назад, като по-нататък този процес се поема от НАП. Плащанията по проекта към фирмата изпълнител ще се извършат на 7 пъти.

Основният критерий за определяне на победител в конкурса ще бъде предлаганата цена (която трябва да е под 1,65 млн. лева), тъй като техническите изисквания по проекта са фиксирани.

Освен това, към участващите в конкурса фирми са поставени условия да имат оборот в областта на IT от 2 млн. лева за последните 3 години и за периода да се приключили поне 2 софтуерни проекта, като поне единият да е на стойност от поне 250 хил. лева. Има изисквания и за квалификацията и опита на работещите в софтуерната фирма, като техният брой би трябвало общо да е поне 16 човека. 

Целта на въвеждането на новата информационна система като цяло е да се повиши качеството на работа в НАП и нивото на обслужване на клиентите на агенцията, отбеляза Павков. Той даде пример, че чрез новата система ще могат да се правят анализи и да се прогнозира нетният ефект от едни и или други законодателни решения в областта на данъците и финансите; ще могат да се дават варианти за ефектите за икономиката от дадани законодателни промени в областта на финансите, които да се ползват и от Министерството на финансите.

Сред възможностите на новата информационна система ще бъде и даване на оценка на риска за икономиката при неспазване на определени аспекти на данъчното законодателство. Ще бъде улеснено и получаването на справки за данъчното състояние на фирми. 

Новата информационна система ще поддържа база данни за човешките ресурси в агенцията и чрез нея ръководители от всички нива ще могат да следят работата в реално време на даден офис или поделение на НАП.

Досега подобна информационна система не е въвеждана в структури на държавната администрация у нас, уточни за Investor.bg Трифон Павков. Системи с подобни софтуерни възможности се използват от големи частни банки, застрахователни компании и мобилни оператори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:23 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 0
Lazy
преди 12 години
Боже човече. Такава глупост дори на комунистите не им беше минала през главата
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 1
padre89
преди 12 години
Още в края 2009 търсих начин да ви представя ИДЕЯ за създаване на най достоверният потребителски индекс, имайки в предвид предстояща смяна на личните документи и предизборните Ви обещания за борба със сивата икономика,намаляване на ДДС ,предстояща пенсионна реформа, гарантирано здравно осигуряване,гарантираЩА реално заплащане на труда и в този ред изваждане всичко на светло..... Представих идеята си пред двама ваши депутати;-на първият дори не запомних името,той не разбираше за какво иде реч, а при второто ми убеждение че това правителство като че ли има волята за промени потърсих отново среща с представител на власта депутата;- Св. Крайчев. Обяснявам аз, как в света всичко е открито и човек трябва само до сглоби пъзела(със същото мото бях писал имейл до мин.Дянков и той виси някъде в блога му),та стъпка по стъпка как е време да се използува момента на смяната на лични документи,предстоящо изготвяне на проектобюджет 2011,да бъде свормирана група от програмисти ,на които да им се възложи разработването на нов тип касови апарати, които да работят с потребителски карти за отчисления +дебитна заверка при получаване на стока и връска с НАП за всички фирми;-като при възтановяване на ДДС се задържат 2%до3%(от 20те примерно)като гаранционен фонд и легитимност на фирмата до определена сума,като останалата част могат да се разплащат дължими данъци и такси по лицензи и т.н... Обратната връзка с потребителя ще бъде изградена на същата база;-захранва му се картата от заплати, продажби от производство или търговски разлики и му се отчисляват при всяка покупка като му се натрупва 3%или4% възтановено ДДС с което в края на всяко тримесечие или година се разплаща с НАП и държавни учреждения. Така всеки ще разбере, че с използуването на личната карта защитава себе си;-да бъде осигурен на договорен работен ден и заплата,да се противопостави на сивата икономика (произведащата 30 000 хляба фурна а фактурираща 300,бензиностанциите няма да заредя ако не ми завери потребителската карта, а самата тя няма как да ми продаде ако не си е задължила салдото и така през мебелите, техниката,цигарите,доматите и всичко към което се стремим и с което преживява ме.... И въпросният депутат ме пита;-Е то тъй аз как ши отчитам оборотите на магазините по комплексите,,,,за сега не мога да ви насроча среща с министъра или мин.председателя, но вие можете пак да ги потърсите, аз не се занимавам с икономически въпроси, може би при последващо посещение след два месеца. В заключение му казах, че времето налага тези промени, че по този начин ще се изгради обратна връзка и доверие, а тази идея може да бъде представена и за европейско финансиране.;и до там а беше април 2010г. А сега Б.Б. да те извика и ти каже катокак ще си отчиташ оборотите в комплексите с чужденци;-ХаХаХа-ми те карта не са вижда ли!!! ДА ВНИМАВАМЕ КАКВИ НИ ГИ ПРЕДЛАГАТ И КАКВИ СИ ГИ ИЗБИРА МЕ!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още