Най-голямата в света компания за групово пазаруване в интернет Groupon Inc започна да предлага намаление за продукти, които се продават онлайн. По този начин фирмата се намесва в директния бизнес на Amazon и eBay, отбелязва в свой материал Bloomberg. До този момент услугата на Groupon се ограничаваше до локални предложения – ресторанти, хотели и магазини, както и предложения за намаления при пътувания.
Ако потребителите приключат една сделка, т. нар. Shopping-Deal, те получават код за ваучер, който трябва да въведат в сайта на търговеца или производителя. Според Bloomberg при това Groupon дава намаления до 80%.
„Нещо, в което компанията има предимство пред Amazon и eBay: тя може ежедневно да влезе в контакт с над 100 млн. хора“, отбелязва Скор Уинго, главен изпълнителен директор на ChannelAdvisor. Всеки ден Groupon изпраща електронни писма с предложения за намалени оферти до над 115 млн. свои абоната. По този начин базираната в Чикаго компания може да привлече търговци, които до този момент са пробвали късмета си чрез Amazon или eBay, пояснява Уинго.
Създателят и главен изпълнителен директор на Groupon Андрю Мейсън вече е определил първия опит на сайта си в това направление във Великобритания като успешен. „Успяхме да продадем матраци за 2 млн. долара – само за един ден“, цитира Bloomberg вътрешнофирмена комуникация на шефа на Groupon. Малко по-рано компанията за групови намаления разшири портфолиото си на Острова с предложения на организатора на музикални събития Live Nation Entertainment и на туроператора Expedia.
Най-големият конкурент на Groupon – съфинансираният от Amazon проект LivingSocial, вече експериментира в САЩ с друг вид намаления – съвместно с веригата за биопродукти Whole Foods Market. Всеки ден определени продукти се продават с 50% намаление, а според говорителя на базираната във Вашингтон LivingSocial Андрю Уейнстейн това е първото сътрудничество в САЩ на компания за групово онлайн пазаруване с търговска верига за хранителни стоки.
Groupon се счита за истинска звезда на борсовия небосклон. Тя е една от петте компании, подкрепени с рисков капитал, които са оценявани на повече от 10 млрд. долара при борсовия им дебют. Другите четири са Huatai Securities с оценка 16,4 млрд. долара през 2010 г.; Corvis – 14,2 млрд. долара през 2000 г.; Sinovel Wind Group – 13,7 долара през 2011 г. и, разбира се, Google - 24,6 млрд. долара през 2004 г.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица