Главният изпълнителен директор на медийния концерн AOL Тим Армстронг се е срещал през миналата седмица с водещите акционери в компанията, за да ги агитира за евентуално влизане в Yahoo, предаде Ройтерс.
Въпреки проблемите на конкурента, който наскоро уволни изпълнителния директор Каръл Барц, Армстронг допуска, че някога водещите интернет портали ще имат по-силна позиция, ако обединят силите си.
Още в средата на октомври 2010 г. се появиха спекулации, че AOL има интерес към закупуване на онлайн портала. Тогава се твърдеше, че в сделката участие може да вземат мениджърите на партньорите на Yahoo в Китай и Япония – Масояши Сон от Yahoo Japan и Джак Ма, шеф на Alibaba Group, в които Yahoo държи голям и, без съмнение, ценен дял.
Тогава обаче разговорите с акционерите в AOL са били принципни, докато днес вече се обсъждат конкретни стойности и как с продажбата на отделни части от Yahoo може да се постигнат добри печалби, казва източник от разговорите пред Ройтерс. Според друг инвеститор ако AOL и Yahoo се слеят, те може да спестят между 1 и 1,5 млрд. долара от изграждане на сървъри и избягване на двойно предлагане на актуални новини, спорт, финанси.
Освен това Армстронг намирал една обща компания по-атрактивна за рекламния бранш. Тя би предложила предимства при продажбата на рекламни площи и по-голяма публика. Някои инвеститори се изказали положително за идеите на директора, но все още е под въпрос дали той ще успее да ги наложи.
И при уволнението на Каръл Барц се заговори за възможно сливане на двете фирми.
Въпреки големите трудности пред Yahoo компанията не страда от липса на интерес към себе си. Към евентуалните купувачи спадат Silver Lake Partners и Andreessen Horowitz, китайският електронен търговец Alibaba и дори Microsoft. Друга възможност е влизането в компанията на нейния основател Джери Янг, който би могъл да продаде международните поделения на Yahoo, за да намали задълженията и да възроди предприятието на американския пазар.
AOL привлече Армстронг през 2009 г. от Google с надеждата, че той ще помогне с опита си да съживи спадащия бизнес на интернет концерна. Мениджърът, който в Google отговаряше именно за рекламния пазар, в момента изпитва проблеми да се пребори с водещите онлайн компании като Facebook, Google и Yahoo.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска