IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Игрите за социалните мрежи откриват истинския пазар

След като направиха реални пари от „виртуални пазари“, сега разработчиците на Angry Birds и Farmville – Rovio и Zynga, отварят и физически магазини

11:57 | 15.11.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Първият магазин за плюшени &quot;разярени птици&quot; в Хелзинки. <em>Снимка: Rovio</em></p>

Първият магазин за плюшени "разярени птици" в Хелзинки. Снимка: Rovio

След като завладя мобилния пазар със своята игра за мобилни телефони Angry Birds само за две години,  финландският разработчик Rovio реши да навлезе и в реалната търговия.

И докато компаниятa планираше да открие догодина магазин в Китай, за да капитализира огромния интерес там, първият търговски обект вече е факт – в родната Финландия, пише влиятелният технологичен блог Techcrunch.

В ексклузивния магазин на фирмата Angry Birds в Хелзинки се предлагат плюшени птици в различни размери и цветове. Разнообразието на асортимента е наистина богато – за домакините има готварска книга, разбира се, само с птичи рецепти, а за учениците – училищен комплект с моливи и гумички. Но, разбира се, рафтовете са изпълнени от край до край с плюшени играчки – птици и прасета, чиято първа поява беше още през миналата година. 

И след като Rovio започна да жъне успех със своите плюшени птичета, бе само въпрос на време, докато гигантът в социалните игри Zynga навлезе и в тази ниша. Вчера компанията анонсира партньорството си с електронния търговец Best Buy за продажбата на лимитирана серия играчки от популярната игра FarmVille в офисите и електронната мрежа на Best Buy в САЩ.

Best Buy ще предлага осем ексклузивни плюшени играчки - прасе, коза, крава, овца, пиле, пате, кон и заек, всяка от които облечена в сезонно зимно облекло. Предварителните заявки са започнали вчера, а реалната продажба в магазини и в мрежата ще започне на 25-и ноември.

Всяка играчка ще е на цена 9,99 долара и с нея клиентите ще получат безплатни ваучeри за стоки във фермата и дигитален код, с който ще могат да ползват вградена версия с плюшени играчки. Играчките може да се закупят и на промоция – който купи ваучeр за 25 долара за игрите на Zynga, може да вземе играчка за 0,99 долара. Играчите, които купят всички осем животни, ще получат една овощна градина във виртуалните си ферми.

Директорът за бизнес развитие на Zynga е обяснил пред Techcrunch, че играчите отдавна са искали да получат животните от фермите си като реални играчки. В момента те са облечени в сезонни зимни дрехи, така че може да очакваме продължение на инициативата и през пролетта. Rovio например продава по 1 млн. тениски и плюшени играчки на месец, така че тази ниша може да е много печеливша и за Zynga.

Всеки, който иска да се сдобие с играчка от FarmVille, трябва да побърза, защото Zynga е поръчала изработването само на 250 000 броя.

Oще снимки вижте в галерията!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:19 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още