IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ръстът при Groupon замира, акциите се срутиха с 15%

Приходите се увеличават, но според анализаторите темпът им отслабва, притеснително е и неразкриването на ключови показатели за представянето

09:53 | 09.02.12 г.
Автор - снимка
Създател
Ръстът при Groupon замира, акциите се срутиха с 15%

Пазарната капитализация на мрежата за групово пазаруване Groupon се срути с 15 на сто в рамките на минути, след като компанията разкри разочароващи резултати за предходното тримесечие, пише Ройтерс.

Тримесечният отчет бе първи след борсовия дебют на компанията и се очакваше от инвеститорите с голям интерес. Той показа неочаквана загуба през последните три месеца на 2011 година, основно причинена от разходи за данъци.

Макар данъчните разходи по всяка вероятност да са еднократни, анализаторите се фокусираха върху сигналите, че впечатляващият ръст на продажбите на Groupon от предходните тримесечия вече губи сила. Особено видно е това за основния пазар на компанията - Северна Америка.

Загубата за акционерите през четвъртото тримесечие е в размер на 42,7 млн. долара, или 8 цента на акция. Година по-рано негативният резултат беше 378,6 млн. долара. При премахването на еднократните ефекти се получава загуба от 2 цента на акция при очаквания на анализаторите за 3 цента на акция печалба.

Приходите на Groupon са отбелязали ръст от 194% на годишна база и през последното тримесечие на 2011 година са достигнали 506,5 млн. долара. Очакванията бяха за по-скромни приходи от 475 млн. долара.

Анализаторите останаха разочаровани и от факта, че от Groupon предпочетоха да не разкрият данни за някои основни показатели, които привлякоха вниманието по време на първичното публично предлагане.

„Нямаше много детайли по метриките, които от Groupon по-рано предоставяха. Това може би предизвиква негативната реакция. Липсата на детайлите никога не е добра новина“, коментира Аарон Кеслер от Raymond James.

След обявяването на резултатите акциите на Groupon потънаха с 15 на сто до 20,90 долара за брой.

Като непублична компания Groupon бе един от най-бързорастящите бизнеси в света. Въпреки това обаче компанията трупаше загуби заради огромни разходи за маркетинг. Мнозина пък отправиха критики, че се използват агресивни счетоводни практики, които да „напудрят“ отчета.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още