Китайският конкурент на Google Baidu отчита стремителен ръст на приходи и печалба за четвъртото тримесечие, предаде Ройтерс. Печалбата нараства със 77% на годишна база до 326,3 млн. долара, съобщи компанията.
Приходите отчитат ръст от над 80% до 710,9 млн. долара. И двете оповестени цифри са значително над очакванията на анализаторите и след оповестяването им акциите на компанията, котирана на Nasdaq, скочиха с 2% в следборсовата търговия.
През миналото лято, в опит да засили влиянието и присъствието на своята онлайн търсачка Bing, Microsoft се ориентира към най-големия пазар – китайския, и се договори с водещата уеб компания в Китай Baidu всички заявки за търсене на английски език в китайската търсачка да се пренасочват към Bing. По този начин китайската компания подобри англоезичната си услуга, докато търсачката на Microsoft получи достъп до повече от 450 млн. потребители на Baidu.
След излизането на щатския интернет концерн Google от Китай Baidu доминира местния пазар на търсене напълно с пазарен дял от 76%. Сътрудничеството с Microsoft ще е допълнителна трудност за Google при завръщането му на китайския пазар. В момента Baidu се ползва от над 55% от потребителите на интернет търсене в Китай.
И в момента Китай е най-големият интернет пазар на света. С интернет разпространение от едва 30% обаче според мнението на специалисти страната има все още огромен неразкрит потенциал пред интернет компаниите.
Междувременно вчера China Daily съобщи, че Baidu планира да разшири своята дейност, навлизайки в Южна Америка. Според изданието китайската компания има намерение да отвори свой офис в Сао Пауло, Бразилия.
През първите шест месеца Baidu ще наеме около 20 служители и ще започне развитие на нови услуги, но не е изключено броят на заетите да се увеличи значително, допълва China Daily, позовавайки се на информация, тиражирана в местната преса.
От компанията отказват да коментират темата, но и не отричат информацията за планирано разширяване на дейността си в други държави.
„Бразилският пазар няма да се съпротивлява срещу навлизането на външни конкуренти, тъй като повечето от услугите за интернет търсене в страната са доставяни от чуждестранни компании", коментира пред China Daily Хонг Бо, IT анализатор, специализиран в сектора на интернет търсачките.
Според него обаче Baidu не разполага с очевидно предимство в конкуренцията с международните конкуренти. Бо се позовава и на представянето на китайската търсачка в Япония, където тя е достъпна още от 2007 г., но до този момент остава доста малък играч, изоставайки значително зад Google и Yahoo.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион