IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google освежава търсенето с най-мащабната реформа в историята си

Търсачката вече ще дава готови отговори на зададени въпроси вместо линкове с информация

12:35 | 15.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Google освежава търсенето с най-мащабната реформа в историята си

Отговори вместо линкове – формулата на търсене на интернет гиганта Google е изправена пред най-голямата промяна в историята на концерна. Както пише в днешния си брой Wall Street Journal, в бъдеще търсенето наистина ще дава отговори на поставените от потребителите въпроси.

По този начин потребителите ще могат да задават въпроси за хора, места и неща, чието значение ще бъде разбирано от търсачката. Като пример вестникът дава търсене на термина "Езерото Тахо". Вместо дълги списъци на връзките в бъдеще ще търсачката ще предоставя списък на фактите, които Google знае за езерото на границата на американските щати Невада и Калифорния.

Такива биха били детайли, като например местоположението и височината на езерото или средната температура и солеността на водата. По подобен начин функционира вече търсачката Wolfram Alpha. Новото семантично търсене би могло да се отнася до 20% от всички търсения в Google.

Концернът доминира в областта на интренет търсенето в продължение на години в много страни, включително на вътрешния си пазар в САЩ, както и в Европа. Но по отношение на идеята да дава директни отговори на въпросите на потребителите Google е запашена от силна конкуренция.

Технологичният гигант Apple дава възможност на потребители на свия iPhone да задават въпроси на собственото му приложение за търсене Siri.

Siri знае отговорите на "Трябва ли ми чадър днес в Берлин?" или "Как са днес акциите на Apple на фондовата борса?", защото оценява в реално време данни за времето и за борсата. За класическото търсене в интернет Siri обаче засега се осланя именно на Google.

И търсачката на Microsoft Bing предоставя по-скоро отговори, отколкото просто връзки. Но и това не е всичко – използваната от около 850 млн. души социална мрежа Facebook разполага с огромни количества информация за хора, места и продукти. Те могат да се ползват за персонализирани резултати от търсене.

Facebook си партнира вече предимно не с Google, а с Bing. От своя страна операторът на Bing – Microsoft, държи дял във Facebook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:20 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още