IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Financial Times: Nokia продава марката си Vertu

През декември финландската компания искаше 0,5 млрд. евро за подразделението, сега се обсъждат едва 200 млн. евро

10:04 | 02.05.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Марката&nbsp;Vertu продължава да е символ на лукса.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Марката Vertu продължава да е символ на лукса. Снимка: Ройтерс

Изпадналият в затруднения финландски производител на мобилни телефони Nokia вероятно планира да продаде своята специализирана в производството на луксозни телефони марка Vertu. Според Financial Times инвеститорът Permira предлага около 200 млн. евро за подразделението, което произвежда украсени с благороден метал и скъпоценни камъни устройства.

Телефоните Vertu струват между 4000 и 200 000 долара. Някои включват и ексклузивно съдържание като тонове на звънене и обслужване от иконом, чрез който могат да бъдат наети частен шофьор с кола под наем, да бъдат резервирани ресторанти и хотели.

Nokia създаде отдела през 1998 г., за да се възползва от тогава бурно растящото търсене на луксозни мобилни телефони. По-късно той вече не бе част от основната дейност и беше разделен от стандартния мобилен бизнес.

Финландската компания не предоставя отделни резултати за Vertu. Въпреки това годишните приходи се оценяват на 200 до 300 млн. евро.

Говорител на Nokia е отказал да коментира статията, „както обикновено при слухове и спекулации“. Financial Times съобщи още през декември 2011 г., че Vertu е обявен за продажба. По това време вестникът писа, че Nokia е дала заданието за продажба на инвестиционната банка Goldman Sachs. Компанията очакваше от сделката приходи от половин милиард евро - много повече, отколкото сега се изисква.

В средата на април Nokia представи тримесечните си данни, които показаха, че продажбите са паднали с 40% спрямо предходната година. През тримесечието компанията обяви загуба от 1,34 млрд. евро. Главният изпълнителен директор Стивън Елъп заяви, че резултатът се дължи на „смесен“ прием на високия клас смартфони с Windows Phone. Пускането на пазара на марката Lumia остана далеч зад очакванията преди всичко в Западна Европа.

Впоследствие Fitch Ratings и Standard & Poor's през миналата седмица намалиха рейтинга на компанията. Това се случи по-малко от две седмици, след като агенцията за кредитен рейтинг Moody's понижи рейтинга на дълговите книжа на Nokia Corp с една степен до Baa3 (най-ниското инвестиционно ниво) заради силния спад в продажбите на телефони през първото тримесечие, довел до свиване с 35 на сто на приходите за същия период.

S&P и Fitch намалиха рейтинга на компанията от BBB- до BB+, а застраховките за защита срещу фалит поскъпнаха с 50 базисни пункта до 645 базисни пункта, сочат данни на института Markit. Това означава разходи от 645 000 долара годишно при закупуване на застраховки за 10 млн. долара срещу фалит на Nokia при сключване на 5-годишен договор. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:05 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 2
dean.jordanov
преди 12 години
Ами, тази марка е обречена на провал. Отдавна е много по модерно (елитно) да имаш последна марка смартфон с много ядра и хубава операционна система, отколкото скапан телефон с камъни сваровски по корпуса...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още