Компанията Dropbox, която предлага услуги за онлайн съхранение на информация, винаги е имала усет за драматичното. През 2012 г. нейният изпълнителен директор и съосновател Дрю Хюстън се превърна в главния герой във видеоклип в YouTube, в който пее „Rocket Man” с халба бира в ръка.
Офисите на компанията в Сан Франциско, които разполагат с висящи от тавана люлки, пълен бар и звукозаписно студио, са сред най-изисканите. Но Dropbox не привлече вниманието само с това, а преди всичко с факта, че събра 257 млн. долара в рамките на пет години.
Междувременно плановете на компанията са да спечели още повече. Стремежът й е да набере още 250 млн. долара през следващите няколко седмици, твърдят двама души, запознати с плановете на компанията, но пожелали анонимност, съобщава Business Week.
Целта е компанията да достигне пазарна оценка от над 8 млрд. долара. Сред последните инвеститори в Dropbox са Sequola Capital, Accel Partners, Y Combinator и дори Боно и Едж от U2.
„Това, което можем да кажем, е че със своите над 200 млн. потребители Dropbox продължава напред и то със силна инерция“, отбелязва Ана Андреску, говорител на компанията.
Наскоро самият Хюстън се похвали, че фирмата все още харчи парите, които е взела по време на последния цикъл на финансиране. Идеята е тези вливания на пари да се използват, за да се финансират новите амбициозни идеи на компанията.
Тя стартира като потребителска игра, но в последствие разширява дейността си с бизнес за синхронизиране на файлове и съхранение на информация. По-рано този месец Dropbox пусна нови услуги, насочени към компаниите. Нововъведенията позволяват на IT администраторите да имат едно място, от което да управляват сигурността.
Корпоративната дейност на Dropbox предполага и специален екип за продажби и нови технологии. Това означава, че компанията ще трябва да похарчи доста, за да се сдобие с хора, занимаващи се с продажби, както и такива, които да работят усилено по инженерната част. Освен това Dropbox ще трябва да се справя с конкуренти като Microsoft, Google и Amazon.com, както и от стартиращи компании като Box, които усъвършенстват корпоративните технологии в продължение на години.
Box е спечелила 312 млн. долара до момента, а десетки други услуги за споделяне на файлове и съвместна работа са събрали милиарди долари. Но има малко доказателства към момента, че някоя от тях има капацитета да надвие конкуренти като Microsoft и Google.
От всички стартиращи фирми Dropbox сякаш се радва на най-стремглав растеж. Тя събра 200 млн. потребители, което е 10 пъти повече от тези, които имаше в края на 2010 г. Приходите й нараснаха около 20 пъти от 2010 г. насам. Последната оценка на стойността й вероятно ще привлече вниманието на Силициевата долина, което официално означава, че компанията ще достигне изключително висок статус на пазара.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?