Ако свързвате Black Friday с онлайн апокалипсис, неработещ сайт и по-скоро спад в продажбите, отколкото множество доволни клиенти, то тази статия е точно за вас. Black Friday e едно от най-очакваните събития за годината както за запалените шопинг маниаци, така и за собствениците на онлайн магазини. Той е перфектната възможност да закупите желания продукт с дори 90% намаление, както и да привлечете нови потребители с изкушаваща промоция.
Статистиката сочи, че при една добре организирана промоция, подсигурена техническа инфраструктура и внимателно планирана рекламна кампания, само за един ден можете да постигнете обема продажби за цяло тримесечие. Как обаче да преценим колко точно хостинг и колко сървъри са ни необходими?
На първо място е добре да изясним какво означава да спестим от хостинг. Тук не говорим за чисто финансово натрупване на пари. А за правилен подбор на техническо решение, което ще ви помогне да постигнете максимално добри резултати по време на Black Friday и да надминете дори заложените резултати. Ако вече сте получили съвети от типа на преминете към по-скъп хостинг план с повече ресурси или директно към cloud или VPS (виртуален частен сървър), знайте, че това определено не е решение.
Единственото, което ще постигнете, е да похарчите малко повече пари и да си останете с надеждите. Защото не винаги по-скъпа инфраструктура е гаранция за успех. Тайната на успеха се крие в консултация със специалисти и изготвяне на индивидуално решение, съобразено със софтуера на вашия сайт и неговите възможности. Често срещана грешка е пропуските и слабостите в софтуера да се компенсират с повече хардуер. И колкото и финансово резултатно да е това за хостинг компаниите, то определено не води до задоволителни резултати за онлайн предприемачите.
Какво се случва със сайта ни по време на промоция от типа BlackFriday?
Обичайно, един среден по размер онлайн магазин, използващ готова платформа за онлайн търговия и добре представен в рекламното пространство генерира около 400 посещения на ден. Посещенията от своя страна водят до преглед на различни страници от сайта.
В песимистичния случай един потребител ще генерира 5 page views, а в реалистичния - около 10, ако извършва покупка и 8 - при напускане на сайта без покупка. При 400 посещения и средно 8 page views на потребител имаме 3200 page views в един нормален и ненатоварен ден.
В период на промоция практиката показва, че посещаемостта се вдига поне десетократно, което в нашия случай означава поне 32 хил. page views. Този трафик обикновено е разпределен в работните часове от деня между 10 и 5, а над 60% от него е силно концентриран в 2 силни часа.
Например ако вие рекламирате предварително, че на дата Х ще започне промоция и изпратите нюзлетър рано сутринта, вашите най-пикови часове ще са в периода между 10 и 12 – тоест първите два часа след получаване на имейл кампанията. Готов ли е вашият хостинг да понесе толкова натоварване за толкова кратко време?
Има ли универсално решение?
Специалистите от хостинг компания ICN.Bg съветват да се подходи индивидуално. „Силно препоръчително е преди да си създадете главоболия като миграция на сайтове, заплащане на хиляди левове за излишна инфраструктура и ангажиране на няколко ИТ специалисти, да се свържете с вашия хостинг доставчик за консултация. В повечето случаи тази консултация е безплатна при преминаване към специализирано решение и ще ви спести както време, така и финанси”, съветва Юлиян Бориславов, управител на водещия хостинг доставчик ICN.Bg.
Трябва ли да премина на cloud, както всички други съветват?
Често преминаването към cloud сървър е стабилно решение. Повечето ресурси дават нужния капацитет при натоварване и ако то е равномерно, в повечето случаи облачният сървър ще отговори на нуждите ви. „Облакът“ със сигурност ще ви даде еластичност и гъвкавост, но за да обслужите и пиковото натоварване, той трябва да бъде комбиниран и с други решения, които да осигуряват вашия успех и спокойствие.
Добро решение е добавянето на load balancer и изграждането на клъстърна ферма в cloud, към чиито отделни виртуални машини да се разпредели натоварването. В този случай load balancer-ът играе ролята на разпределител на отделните заявки, като практически може да се понесе неограничено натоварване.
Хостинг специалистите на ICN.Bg препоръчват във всеки случай да се подходи индивидуално. В зависимост от платформата на онлайн магазина, както и от използваните технологии, броят артикули в магазина, неговата популярност и предвидената рекламна кампания, могат да се приложат различни решения, започващи и от по-ниските ценови класове.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат