Близо 26% от българите плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки, което е ръст с 8 процентни пункта в сравнение с 2016 г. Това става ясно от проучване на Visa*, представено днес.
Според данните българските граждани продължават да припознават ползите от електронните разплащания и да повишават своето доверие в тях.
От изследването става ясно още, че има 3 процентни пункта спад в популярността на разплащанията на място при доставка, което в момента е предпочитано от 38% от анкетираните (в сравнение с 41% за 2016 г.). Близо 20% от респондентите биха отказали покупка, ако търговецът не приема електронно разплащане.
“Предколедният сезон си остава периодът, в който се правят най-много онлайн покупки. Но по-голямата част от хората вече не свързват онлайн пазаруването само с определен период от годината. Нещо повече, за първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и тази тенденция ще се задълбочава в бъдеще“, обясни Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
По думите ѝ проучването показва няколко стабилни тенденции, които са останали без сериозна промяна за последната година – най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64%), техника (39%), почивки (42%) и книги (21%).
"Oт друга страна, проучването показва забележителен ръст при заплащането онлайн на битови услуги (14% - с 3 процентни пункта повече от 2016 г.) и самолетни билети (22% - със 7 процентни пункта повече от 2016 г.)", посочи Райчева.
Според данните на Visa българте правят своите oнлайн покупки най-често в родни електронни магазини (42%), големи международни търговци (23%), други международни онлайн магазини (18%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18%).
За 67% от анкетираните най-важният критерий, когато правят своите покупки онлайн, е безплатната доставка, за 54% водещ е богатият избор на категории продукти, а 36% държат най-много на опциите за плащане онлайн. 30% определят като най-важна възможността за закупуване на ваучери за намаление.
Когато става дума за честота на електронни плащания, 10% от българите пазаруват онлайн няколко пъти седмично, което е стабилно увеличение от 3 процентни пункта в сравнение с миналата година, отчитат още от компанията. Според данните 41% правят онлайн покупки няколко пъти месечно, докато 21% пазаруват през глобалната мрежа само веднъж за този период.
Близо 26% от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, а едва 7% използват кредитна карта. Това, което потребителите оценяват високо, са удобството (99%), пестенето на време (98%) и улеснението (98%) при онлайн разплащанията, както и че няма нужда от физическо присъствие в търговския обект (98%), възможността да се случва навсякъде и по всяко време (98%) и лесното проследяване на личните финанси (89%), уточни Красимира Райчева.
През 2017 г. онлайн разплащанията по няколко пъти в месеца са еднакво популярни сред мъжете (42%) и жените (41%). От проучването ставва ясно, че 66% от българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн техника, а 43% - и почивки. Малко над 31% предпочитат да купуват дрехи онлайн.
При жените обаче водеща позиция заема покупката на дрехи - 57% от анкетираните са заявили, че пазаруват предимно облелко през глобалната мрежа, 42% резервират почивки, а 20% купуват козметика. 20% от дамите използват интернет за покупка на самолетни билети.
*Проучването за практиките на пазаруване на стоки и услуги онлайн е изготвено от агенция за пазарни проучвания "Ноема" по поръчка на Visa Европа за трета поредна година. Изследването е проведено сред потребители на възраст 18-55 години, пазарували стоки и услуги онлайн през последните три месеца и живеещи в 10-те най-големи градове в страната – София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Велико Търново, Добрич, Шумен и Сливен.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай