Най-голямата компания за онлайн търговия в Китай Alibaba Group Holding Ltd отчита значително по-ниска печалба за своето четвърто фискално тримесечие - преди всичко заради скъпи придобивки. Печалбата се срива с 20% до 7,56 млрд. юана.
Компанията обаче регистрира ръст от 61% на приходите си за тримесечието благодарение на по-добро от очакваното представяне на своя основен бизнес.
Търговецът също така увеличи прогнозите си за ръст на приходите от 60% за периода до края март 2019 г., при увеличение от 58% за 2017-2018 г., съобщава агенция Ройтерс.
Резултатите отбелязват две години на продължаващ тримесечен ръст над 50% за Alibaba, въпреки че новите бизнес инвестиции и консолидирането на 33-процентния дял във финтех компанията Ant Financial продължават да натежават върху маржовете.
Компанията отчете приходи в размер на 61,9 млрд. юана (9,73 млрд. долара) за периода януари-март. Това е увеличение в сравнение с очакванията на анализатори пред Thomson Reuters I/B/E/S, които предвиждаха те да са 58,9 млрд. юана.
Оперативният марж за тримесечието е е в размер на 15% - понижение от 25-те процента година по-рано.
Компанията инвестира усилено в облачни услуги, отвъдморска онлайн търговия и „офлайн“ търговия на дребно в опит да поддържа главоломния си растеж на фона на признаци за насищане на китайския градски онлайн пазар.
Alibaba увеличи междувременно и участието си в азиатския електронен търговец Lazada.
Основният търговски бизнес на компанията е нараснал с 62% на годишна база до 51,3 млрд. юана, а този с облачни услуги – 103% до 4,4 млрд. юана.
Тримесечието е и първото, след като Alibaba придоби дял от една трета в Ant Financial, замествайки предишно споразумение за споделяне на печалба, в рамките на което Ant плащаше лицензионни възнаграждения на онлайн търговеца, равни на 37,5% от печалбата си преди облагането с данъци.
Нетната печалба на компанията, разделена между акционерите, е 7,6 млрд. юана за тримесечието – понижение от 29% в сравнение със същия период на 2017 г.
Първото календарно тримесечие обикновено е по-мудно за Alibaba, след като през ноември се провежда традиционното събитие за масови разпродажби на компанията. Представянето през периода се повлиява и от по-малкото работни дни заради празниците около Китайската нова година.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева