Използването на социални мрежи като Facebook за достъп до новини е започнало да спада в САЩ, след като много млади хора се насочват към чат приложения като това на Facebook – WhatsApp, за да обсъждат събития, сочат данни на Reuters Institute.
Потреблението на Facebook - най-голямата социална мрежа в света, за новини се е свило с 9 процентни пункта от 2017 г. в САЩ, а при младите хора спадът е още по-голям – 20%, сочи проучването на института, проведено сред 74 хил. души на 37 пазара.
"Използването на социални мрежи за новини е започнало да спада на редица ключови пазари след години на продължителен растеж“, коментира Ник Нюман от Reuters Institute.
"Продължаваме да виждаме ръст на потреблението на чат приложения за новини, тъй като потребителите искат по-лични места (с по-малки възможности за конфронтации), в които да общуват“, посочва още той.
Проучването очертава волатилността на потребителските вкусове, докато медийната индустрия се опитва да се справи с влиянието на интернет и смартфоните, които са променили начина, по който хората потребяват новини, както и начина, по който медийните организации печелят пари.
Проучването е направено преди Facebook да се сблъска с критики за алгоритмите си, които може да са показвали с приоритет подвеждащи новини.
Facebook и Twitter все още са използвани от много потребители за откриването на новини, но обсъждането на темите се случва в чат приложения като WhatsApp, често защото хората се чувстват по-малко уязвими, когато обсъждат събития в подобни приложения.
"Социалните мрежи са като да носиш маска“, посочва в рамките на проучването британка във възрастовата група 30-45-годишни. „Когато съм в чат групите с моите приятели, маската пада и чувствам, че мога наистина да бъда себе си“.
Основаната през 2009 г. WhatsApp, която беше придобита от Facebook през 2014 г. за 19 млрд. долара в акции и в брой, е по популярна от Twitter в много страни от гледна точка на новините, посочва докладът.
Някои респонденти все още откриват новини във Facebook, но след това публикуват информация за тях в групови дискусии в WhatsApp с по-близките си приятели.
WhatsApp и Instagram, която също е на Facebook, са особено популярни в Латинска Америка и Азия, докато Snapchat се радва на напредък в Европа и САЩ, допълва проучването.
По-малко от половината от анкетираните по света твърдят, че вярват на медиите през по-голямата част от времето. В САЩ 34% от респондентите посочват, че вярват на повечето новини през повечето време, което е с 4 процентни пункта надолу.
В САЩ местните телевизионни новини и Wall Street Journal са медиите с най-голямо доверие, а във Великобритания това са BBC и ITV.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?