Обратът на капиталовия пазар на BOE Technology Group е драматичен дори по китайските стандарти. Беше нужна по-малко от година, за да премине поддоставчикът на Apple от една от най-добре представящите се компании на фондовия пазар до една от най-зле представящите се - с разпродаване, което може би дори не е приключило, пише Bloomberg.
Акциите на най-големия китайски производител на екрани за телевизори и смартфони изтриха близо 32% от стойността си през тази година. Това е най-големият спад сред 50-те най-големи компании, листнати в Шанхай и Шънджън.
Причината са нарастващото предлагане и спадът на цените на големите екрани, които представляват по-голямата част от бизнеса ѝ. Дори и извоюването на добро място в списъка с 200 топ поддоставчици на Apple не може да превъзмогне страховете, че дисбалансът между търсене и предлагане ще се запази, твърдят анализатори.
Всичко това е далеч от 2017 г., когато акциите на компанията увеличиха стойността си повече от два пъти, а нетната печалба се учетвори. Тогава фирмата се класира пета по ръст сред 50-те най-големи публично търгувани акции в континенталната част на Китай. Организацията дори очерта смелите си планове да се насочи към следващото поколение OLED екрани и да доставя компонентите за бъдещите модели iPhone.
“Растежът на BOE приключи. В момента не мога да видя катализатори за растеж”, коментира Джан Хайдун, ръководител проучвания в Jinkuang Investment Management. “Въпреки че се озова в списъка с доставчици на Apple, перспективите ѝ остават свързани с телевизорите и те не изглеждат чудесни”.
Оценката е част от предизвикателството. Въпреки скорошния си спад BOE се търгува на цена над 15 пъти по-висока от тазгодишната си печалба на акция, което е над съотношението спрямо лидера в индустрията Samsung Electronics. Сега китайската компания увеличава капацитета си за продажби, за да ги насърчи, докато разработва OLED екрани, надявайки се да яхне вълната и да се радва на дългосрочен успех.
Тя завърши огромен производствен завод за 65-инчови екрани и започна изграждането на друг тази година - точно когато глобалното търсене намаля, а цените спаднаха. Това не са добри новини за вече потиснатия пазар. Цените на 65-инчовите панели спаднаха с 39% спрямо миналогодишния пик през юни от около 250 долара според оценки, събрани от Bloomberg Intelligence.
Като цяло търсенето достига върхове през третото тримесечие преди важните празници, което може да тласне нагоре цените. Световното първенство по футбол също може да даде тласък, тъй като потребителите може да заменят старите си телевизори.


Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска