Обещанията за изкуствения интелект и възможностите, които ще ни предостави, не са новост. Пазарът обаче трябва да е готов да види неговите ползи и да ги възприеме. Една от причините, които забавиха навлизането на изкуствения интелект, беше фактът, че той предложи възможности, за които не бяхме готови.
Това каза Георги Къдрев, съосновател и управител на Imagga, в предаването „Бизнес среща“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Преди около 20 години имаше много обещания какво ще може да се прави с изкуствения интелект. Те така и не се изпълниха. След това настъпи т.нар. „зима на изкуствения интелект“, която продължи над 15 години. Преди около пет години се възвърнаха напреднали технически възможности, което доведе до нова вълна от обещания какво технологиите могат да направят за бизнеса. Вероятно този път обещанията ще се изпълнят“, смята експертът.
Той разказа, че идеята за Imagga се заражда още преди години.
“След няколко опита и постоянна обратна връзка с клиенти, компанията се насочва към разпознаването на обекти и концепции, представени визуално върху снимки и видео съдържание”, разкри нейният съосновател и обясни, че продуктът е по-скоро технологичен компонент - той се вгражда в други продукти, за да улесни организацията и увеличи ефективността на снимките.
Към момента компанията има около 250 клиента от над 20 различни сектори и подсектори. Като най-чести клиенти Къдрев посочи тези от медийната, развлекателната и рекламната индустрии.
„Около 35% от клиентите имат някакъв вид спецификация на технологията – тя е била допълнена или оптимизирана да разпознава по-прецизно нещата, които в конкретния случай са важни за тях“, поясни той и добави, че първоначалното финансиране на компанията е осъществено изцяло самостоятелно.
„Хубавото в момента е, че съществува начално финансиране. Липсва обаче последващото финансиране. Този цикъл е уреден в останалите страни. Ако след първоначалното финансиране компанията се справя добре, то след 18 месеца има последващо. Тук обаче няма такова“, коментира Георги Къдрев.
По думите му една идея се превръща в успешен бизнес с постоянство и упоритост.
Важни са хората, смята той, както и идеята да е наистина амбициозна, защото ако човек не усеща, че върши нещо значимо, ентусиазмът му бързо се изчерпва.
Според Къдрев една от най-съществените части от инструментариума на успешния предприемач е умението за продаване – да продаваш продукта си, работните си места, себе си като предприемач. Той насърчава най-вече младите хора да не се плашат от провала и да осъзнаят, че е важно не да представят един наистина перфектен продукт, а такъв, който да е наистина полезен за хората и да предизвика дългосрочния им интерес.
Вижте целия разговор във видео материала.


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет