Американската компания Uber продаде своя местен бизнес в големи развиващи се пазари като Китай и останалите страни в Югоизточна Азия, но за момента няма никакви признаци, че ще направи същото и в Индия, където местното звено отбеляза 1,6 млрд. долара годишни приходи от договори с нови клиенти, кръстосани и допълнителни продажби, съобщава CNBC.
В имейл, получен от редакцията на CNBC, главният изпълнителен директор на индийското звено Прадийп Парамесваран споделя пред директорите на компанията, че Uber India е достигнала 1,64 млрд. долара през третото тримесечие на годината.
Парамесваран информира, че компанията ще приключи годината в „най-силната си позиция досега“ и като лидер при споделянето на автомобили в Индия.
По думите му звеното е успяло да удвои своя екип от инженери и планира да повтори това отново през следващите две години в двата големи офиса в Бенгалуру и Хайдарабад.
Индия се явява последният бастион на Uber в Азия. Базираната в Сан Франциско компания похарчи милиарди долари, за да изгради силен бизнес в региона преди да го разпродаде на местни компании.
През 2016 г. Uber продаде китайското си звено на Didi Chuxing срещу 20-процентен дял от своя бивш съперник, а през март тази година компанията отстъпи бизнеса си в още осем държави в Югоизточна Азия срещу 27,5-процентен дял в регионалния лидер Grab.
Пазарът в Индия осигурява на Uber 11% от всички пътувания на клиенти на компанията в световен мащаб.
Според Парамесваран индийското звено е успяло да привлече към платформата Uber Lite 1,5 млн. нови потребители, а броят на хората, използващи Uber Eats в страната е нараснал седем пъти за последните четири месеца.
В същото време стана ясно, че компанията е наела двама нови висши служители, работили в компании в сферата на здравеопазването, които ще помогнат на звеното на Uber, занимаващо се с доставка на медицински продукти, да продължи да се развива.
Първото име е Аарън Кроуъл, дългогодишен здравен консултант, който ще ръководи звеното за спешни медицински превози на Uber, което предлага и транспорт на хора до здравни обекти.
Вторият служител е Дан Тригъб, бивш регионален вицепрезидент на конкурентната Lyft.
Както Uber, така и Lyft залагат на специфичната услуга за транспортиране на лекарства или хора, нуждаещи се от медицинска помощ.
Около 3,6 млн. американци пропускат своите профилактични годишни прегледи всяка година, тъй като им липсват надеждни възможности за транспорт, показват данни на JAMA Internal Medicine.
В повечето случаи разходите от транспортирането се покриват от застрахователите, включително от Medicare и Medicaid.
Очаква се размерът на този тип пазар да достигне 42 млрд. долара до 2024 г., тъй като с напредването на възрастта в по-развитите страни хората натрупват значително състояние.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната