Десетте срещи с петимата ментори в хода на кампанията "Вдъхновяващите 5" ни позволиха да наваксаме пропуските в нашата стратегия - процес, който пренебрегнахме поради напрегнатите последни месеци на миналата година. Благодарение на инициативата сега можем да натиснем "копчето" и да ускорим реализацията на нашата стратегия. Това споделиха Георги Георгиев, основател на Bulgaria Store, и Димитър Мандов, отдел "Продажби" към стартъпа, в рубриката "Bloomberg ТV Bulgaria Интервю".
Компанията е сред петте победителя, които спечелиха доверието на публиката и получиха най-висока подкрепа сред над 40 иновативни бизнеса в стартъп инициативата "Вдъхновяващите 5".
По думите на Георги Георгиев едно от слабите звена на стартъпа, което е било адресирано от менторите в хода на кампанията на Bloomberg TV Bulgaria, е отношението към клиентите.
"Това беше огромна грешка от наша страна и не обръщахме внимание на това как да задържим един клиент в дългосрочен аспект", разкри той.
Димитър Мандов допълни, че 70% от клиентите на Bulgaria Store са германци и до голяма степен българската гама от продукти, предлаган на тяхната платформа, е непонятна за тях.
"Поради тази причина засилихме усилията си повече върху обучителната част посредством автоматични имейли и изкуствен интелект, насочвайки вниманието на потребителите в Германия и Австрия към стоки и продукти, които не са пробвали преди", посочи експертът.
Основателят на стартъпа поясни, че основният отличителен белег на компанията и средството, чрез което германският клиент получава достъп до разнообразни и непонятни за него български продукти, е тяхната концепция "BulBox".
"На база месечен абонамент на изгодни цени ние предлагаме кутия със селектирани качествени продукти от най-различни категории като местни, млечни, тестени и т.н. В кутията има още рецепти и мостри, които имат за цел да запознаят клиента със специфични аспекти на българската кухня", информира Мандов.
По думите му най-търсените продукти от германските потребители са вината и по-голямата част от автентичната козметика.
"Впечатление ни прави фактът, че германският потребител е изключително позитивно настроен към произведените в чужбина продукти и особено към българското производство. Всички стоки, които ескпортираме чрез нашата платформа, се ползват с огромно доверие от германските клиенти", коментира Димитър Мандов.
От разговора стана ясно, че Bulgaria Store през изминалата година е помогнала на около десет български производителя да изнесат своята продукция на германския и австрийския пазар, като техният оборот възлиза на 6 млн. евро.
"Не разчитаме само и единствено на трафик - ние сме проактивна компания, която се стреми да помогне дори и най-малките български производители, създавайки контакт между тях и складове, които съхраняват продукцията, предлагана на борсите и тържищата в Германия", поясни Димитър Мандов.
В края на разговора Георги Георгиев сподели, че благодарение на кампанията "Вдъхновяващите 5" Bulgaria Store е успяла да се свърже с необходимите компании за финансиране на стартъпи, преговорите за подобна капиталова подкрепа вече са в ход и до четири месеца очакват реални резултати.
"В рамките на тази година ще наблегнем върху текущата ни продуктова гама - хранителни продукти и козметика, като за 2022 година обмисляме да включим на платформата традиционни занаятчийски изработки и стоки от бита", обяви той.
Оценяват ли германските потребители българските стоки за бита? Колко е важен IT партньорът за успехът на бизнеса?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на рубриката Bloomberg TV Bulgaria Интервю гледайте тук.
Bloomberg TV Интервю представя победителите в дигиталната кампания „Вдъхновяващите 5“. От 11 януари петте компании, спечелили признанието на публиката, ще представят своята дейност. След като получиха най-висока подкрепа сред над 40 иновативни бизнеса, създателите на компаниите-финалисти Varrio Sport – All Seasons Outdoors, Green Revolucia, Bulgaria Store, Subscribe.bg и Обсерватория за идеи 2D в стартъп инициативата на Bloomberg TV Bulgaria получиха безценно ноу-хау за развитието на бизнеса си от специално подбрания за кампанията менторски екип.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева