Първият продукт на платформата Colibra прави компенсации при закъснение от над 3 часа, които не са изцяло според регламента на европейската директива, ако авиокомпанията е виновна. Това разкри в "Bloomberg TV Интервю" Калоян Георгиев, основател на авиационния консултант.
Той потвърди, че Colibra обезщетява при закъснение над един час безусловно, без значение какви са дребните детайли и малкият шрифт.
"Причината да правим това е, че има данни, които показват, че в 85% от случаите, в които се дължи обезщетение в ЕС, то не се получава. Това са данни преди пандемията, а сега е още по-трудно. Причината е в недостига на информация – много от пътниците не знаят какви са им правата, а и дори и да знаят – всички документи трудно се събират", поясни Георгиев.
Финтех компанията предлага решение на потребителите, което позволява лесно да се събират парите при над един час закъснение.
Калоян Георгиев посочи, че в началото на пандемията са започнали с новия продукт на компанията Pay-if-Okay. „Нарича се "Pay-if-Okay", защото билетът се плаща, след като кацне самолетът, и едва тогава удържаме пари от кредитната карта на потребителя, обясни основателят на Colibra. "Ако полетът има канселация, или е с голямо закъснение, потребителят получава съобщение: "Благодаря, че избрахте да летите с Colibra. Летяхте безплатно. Никога не сме Ви взимали пари и няма и да Ви вземем".“
Георгиев съобщи, че услугата е активна от 10 дни. Той обаче отбеляза, че за да я получават потребителите, финтех компанията има нужда от оперативен капитал, защото „практически това, което прави Colibra, е нещо като микрофинансиране“ – клиентът плаща след полета.
"Colibra реши да се обърне към публичните пазари и това бе доста добре прието. Свързахме се с една от най-големите борси в света. На 17 януари имаме листинг на ICO на токени и от там ще можем да наберем достатъчно капитал, за да може да предлагаме услугата в цял свят. Тя и сега е в цял свят, но е леко ограничена в рамките на това, което можем да си позволим като финансиране", разкри инвестиционните намерения основателят на Colibra.
Георгиев съобщи, че общият брой на токените, които ще бъдат налични на пазара, е 1 милиард. "От тях направихме едно затворено частно предлагане, което е изключително малко. То се затвори изключително бързо и успешно. Беше планирано за три дни, но се затвори за няколко часа. Сега правим вторично предлагане, вторият ни частен рунд е отворен и ще работи 20-ина дни за набиране на ресурс, а третата стъпка е появата ни на борсата на 17 януари", информира мениджърът.
Той потвърди, че „токенът ще бъде дефлационен“, защото компанията постоянно ще го изкупува. „С част от печалбата на компанията ние ще изкупуваме токените, а след това ще ги унищожаваме. Затова токенът е интересен за пазара, защото колкото по-добре се развива компанията, колкото по-голяма печалба има, толкова по-малко ще бъдат токените в оборот", коментира Георгиев.
Основателят на Colibra информира, че ще издадат и втори токен от типа стейбълкойн. Той ще е свързан с кредитните карти на потребителите и заради сериозната техническа работа и регулации ще се появи през втората половина на следващата година.
Какъв е бизнес моделът на първия продукт на Colibrа? Колко са потребителите на платформата? Каква ще бъде цената на токена по време на ICO-то? Какви права ще имат притежателите на токени? Приключи ли инвестицията във ваканционното селище в Занзибар?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Bloomberg TV Интервю" може да гледате тук.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 3 години Аахаххаха! Само дето не са питали авиокомпаниите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар