Рекламодателите изявяват все по-голяма готовност да започнат диалог за своя бранд чрез социалните мрежи, но това е само началото на маркетинговите опити в тази сфера, пише eMarketer.
Социалните мрежи са най-ефективни във въздействието си върху репутацията на бранда, увеличаването на неговата разпознаваемост и подобряване на резултатите при търсене в интернет, както и засилване на трафика към сайтовете на марката, показва анкета сред рекламодатели на MarketingSherpa.
Социалните мрежи са смятани за по-малко ефективни, но все пак полезни, за вътрешните комуникации в компаниите и насърчаване на онлайн продажбите.
В частност най-добрите специфични тактики според анкетираните са коментарите от потребителите, връзката с блогъри и дискусионни групи. Компаниите признават обаче, че резултатът от тези тактики трудно може да бъде измерен – само около 10% казват, че може да бъде „абсолютно точно измерен“.
Оценяването на ефективността обаче може да е трудно и когато компаниите нямат подготвена стратегия за маркетинг в социалните медии. Докато една трета от по-големите компании притежават писмена политика за управление на комуникацията на бранда, такава имат само 13% от по-малките компании.
Дори сред големите компании 39% нямат такъв документ, въпреки че осъзнават неговото значение, а 19% смятат, че не е необходимо да имат.
Подобна политика може да е много ценна, когато става дума за осъществяване на обратна връзка с потребителите. Маркетингът в социалните мрежи е разговор и брандовете трябва да бъдат готови да отговорят на клиентите си, пише изданието.
„Много често брандовете създават свой корпоративен блог и профил във Facebook и си мислят, че това е маркетинг“, казва Лоу Къминг от DEI Worldwide. Номерът е да привлечете потребителите в тази среда и да поддържате онлайн диалог с тях, което става много трудно и изисква много ресурси, обяснява той. „Трябва наистина да продължавате да подхранвате разговора, в противен случай той ще спре – това е все едно да имаме еднопосочна комуникация и ако хората не слушат, това вреди на марката“, казва Къминг.
При все това около една четвърт от компаниите без оглед на големината, казват, че не следят коментарите в социалните медии. Близо половината от големите компании наблюдават обсъжданията, без да дават публични отговори. Друга една четвърт от всички компании са опитали да установят контакт с авторите на негативни коментари. Само много малка част от тях обаче представят публично опровержение на негативните коментари.


Кои са професиите за които работодателите дават тлъсти заплати?
Европол предвижда война между роботи и хора до 2035 г.
Поскъпнали ли са двойно зъболекарските услуги?
ВКС с решение: Eвропрокуратурата правилно е разследвала Портних
Крахът на империята Лукойл
Загуби ли войната Украйна? Нейният най-висш генерал опровергава тази теза
Пътят на Великобритания към спасението е точно отвъд Ламанша
Инвестиционното животозастраховане расте двуцифрено и носи добра възвръщаемост
Китай търси по-строг контрол върху складирането на желязна руда
Задържането на танкер е едва началото - Тръмп засилва натиска върху Венецуела
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Брюксел приема предложението на България и ще помилва ДВГ
Google Maps намира колата, ако сте забравили къде e паркирана
Гениален трик, който ще спаси чистачките ви от леда
Петър Москов: Надявам се, че от гнева на хората ГЕРБ си е извадила поука
Дъщерята на принцеса Шарлийн е коледен ангел в снежнобяла рокля на рождения си ден
Крайнодясната партия "Алтернатива за Германия" се готви за власт
4 зодии, които ще се издигнат над баналностите през 2026 г.