Google е започнал преговори с брокери на имоти във Великобритания за стартирането на онлайн портал за имоти, който според някои експерти може да се окаже сериозна заплаха за съществуващите в момента сайтове за имоти и за вестниците.
По-рано тази година интернет компанията стартира подобен портал за имоти в Австралия. Чрез услугата брокерите за имоти могат да обявяват офертите си безплатно, като показват снимки от местополжението и околността на имоти чрез услугата на Google Street View, както и карта, и данни за самия имот.
Очаква се компанията да стартира такава услуга и във Великобритания през 2010 г., което би привлякло значителни приходи от реклама, пише FT.
Ед Мийд, търговски директор на агенцията за имоти Douglas & Gordon, казва, че неговата компания вече е говорила с Google за тези планове.
„Изглежда много просто. Ако (услугата) остане безплатна, то тогава Google има голямо предимство на своя страна, тъй като ще има подкрепата на агенциите за имоти, които сега плащат на конкурентни сайтове“, казва той.
„Интересно ще бъде да видим как и дали те ще искат плащане за съдържание – именно тук може да започне борбата между порталите“, казва Джонатан Кънлиф от друга агенция за имоти – Savills.
От Google не предоставят коментар.
От пазарния лидер във Великобритания, Rightmove, казват, че нямат информация за плановете на Google, но такава услуга не представлява непременно заплаха за доминиращата позиция на Rightmove сред онлайн агенциите за имоти.
По първоначална информация брокерите за имоти в Австралия не са престанали да рекламират и в настоящите сайтове за имоти, след стартирането на услугата на Google.
„Ние предоставяме видимост на марката и логото“, казва Ед Уилямс, управляващ директор на Rightmove. „Брокерките инвестират в повишаване на познаваемостта на марката, а не в обявяването на повече имоти в интернет.“
От Rightmove изискват такса от брокерите от средно 325 паунда на месец.
Според други специалисти обаче новата услуга на Google представлява сериозно предизвикателство за Rightmove и другите сайтове като нея. Наред с това вестниците също ще пострадат, тъй като потребителите обръщат все по-голямо внимание на алтернативите на платените обяви в пресата.
Според изданието рекламата на имоти в британските медии се е понижила с до 65% през изминалата година, което се дължи на общия ефект от спада на пазара на имоти поради кризата и на повишената конкуренция от страна на сайтовете за имоти.
„Може да се окаже, че сайтовете за имоти трябва да направят много труден и неприятен избор и да решат дали да си сътрудничат с Google или не“, коментира друг анализатор, пожелал анонимност.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението