IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Десетилетие след дотком балона – имаме ли нов такъв?

Играчите може и да са сменени, но прилики с развитието тогава и сега не липсват

10:46 | 15.03.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Десетилетие след дотком балона – имаме ли нов такъв?

Тогава Карли Фиорина бе изпълнителен директор на HP, а Стив Джобс се опитваше да обърне платната на Apple. Продукти като iPod и iTunes, които завинаги промениха музикалната индустрия, все още не бяха представени.

Кулите-близнаци все още се издигаха над Манхатън, а Ситито бе определяно от мнозина като „силициева алея“ заради прииждащите в него мултимедийни и интернет проекти.

Тогава Google, начело на която тъкмо бе назначен Чарли Ейър,  все още не беше публична компания. Той бе победител в състезание измежду 40-те служители на компанията за неин ръководител.

Компютърната индустрия бе доминирана от Microsoft и Intel. Microsoft бе замесена в антитръстови скандали, а година по-късно – през 2000 година, по време на Comdex, Бил Гейтс представи таблет, който обаче никога не видя бял свят.

Днес и двете компании са догонващи на пазара на мобилни устройства. Apple е навлязла в много нови сектори, включително и при мобилните телефони, а цялата PC индустрия е разтърсена от успеха на iPad.

Легендарният Стив Джобс си отиде през миналата година, а новият идол на шефовете на технологични компании е основателят на Facebook Марк Зукърбърг.

През последните 12 години много неща се промениха драстично. Но след дългото затишие интернет IPO-тата се завърнаха, а венчър инвеститорите влагат средства в стартиращи проекти.

Доткомите от 1999 година се превърнаха в социалните мрежи на 2011 и 2012 година. Много компании все още търсят начини, по които да спечелят пари от това, че са се превърнали в такива мрежи и че имат много потребители.

Оценките, които получават компании, работещи на загуба – каквато е Groupon с пазарна капитализация от 9 млрд. долара, за мнозина са притеснителни. Zynga е компания за игри за социални мрежи, която изкарва парите си, продавайки виртуално нищо. Тя обаче също има 9 млрд. долара пазарна капитализация.

Според Renaissance Capital през 2011 година четири от петте най-големи IPO-та в интернет сектора на САЩ – на Bankrate, Groupon, LinkedIn и Zynga, са привлекли 2,4 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:32 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още