Facebook – ще се осмели ли Зукърбърг да навлезе на пазара на хардуер?
2012 г. бе годината на първичното публично предлагане за Facebook. Догодина фокусът на компанията ще е върху продължаващата трансформация на социалната мрежа в бизнес, съсредоточен върху мобилните устройства.
През миналата година фирмата пренаписа мобилните си приложения, пусна мобилни рекламни продукти и промотира нови самостоятелни мобилни апликации, като например услугата ѝ за чат.
Конкурентите искат да знаят също дали или кога Facebook ще навлезе в бизнеса с хардуер. Зукърбърг публично опроверга слуховете, че компанията разработва Facebook телефон, като определи подобен ход като "погрешна стратегия". Според запознати с делата на фирмата обаче социалната мрежа работи тясно с производители на телефони като HTC за разработка на смартфони.
Очаква се компанията да засили и дейностите в сферата на търсачките. През този месец тя пусна нова мобилна услуга, която помага на потребителите да намират близки магазини чрез приятели и социалната мрежа.
Електронната търговия също ще става все по-важна за Facebook, която развива неотдавна стартиралия си бизнес, наречен Gifts. Платформата, която позволява на потребителите да изпращат стоки, ваучери за подаръци за Starbucks например, и бисквити на свои приятели, е заплаха за Amazon, особено като се има предвид, че мрежата от партньори на Facebook се разраства.
Amazon – атака срещу iPhone
За Amazon 2013 г. може да е годината на дългоочаквания смартфон на компанията. Фирмата за електронна търговия тества устройството с азиатските си доставчици и е възможно то да излезе на пазара още в началото на идната година, твърдят запознати.
Евентуален телефон на Amazon би засилил опита на фирмата с устройствата Kindle Fire HD и процъфтяващия ѝ бизнес с мобилни приложения, който в момента предлага над 60 000 приложения за Android.
Подобно устройство би могло да отнеме и част от пазарния дял на iPhone и да конкурира производителите на смартфони с Android, като Samsung например. Устройството на Amazon вероятно ще бъде евтино и ще се продава с ниска печалба, но ще засили приходите на компанията от продажба на стоки от сайта Amazon.com, както и на електронни книги, игри и апликации.
Amazon е по петите на Apple и на още един фронт: таблетите. Последната версия на Kindle Fire набира скорост и печели похвалите на критиците. Очаква се догодина фирмата да пусне още една евтина версия, която да задържи потребителите в екосистемата на компанията.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
преди 12 години Може и да не са технологични компании, но са определено спекулативни финансови цели. Та за това редовно ги виждаме тук. Общо взето инвеститорите не разбират много то технологии и като им кажеш, че фейса минал на https на заглавната си страница, те купуват акциии щото било иновация разбииш ли. Нищо, че https съществува от 20 години а абв мина на него преди фейса да се появи. Та те така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години На мен не ми е ясно какво търсят подобни статии в Инвестора. Първо, Google може и да мине за 'технологичен титан' в някоя области, но Apple определено не е такъв. Второ, войната между тези две компании е на полето на маркетинга, а не на технологиите. Би било интересно ако имате какво да кажете (преведете) по първата тема, но опитите да правите 'технологични' коментари само задръстват сайта с глупотевини. Не сте единствени, разбира се. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Съгласен съм с довода ви за Сири и асистентите. Но пак не разбирам какво точно критикувате в статията с поста си. Съгласен съм и с тезата ви, че изброените технологични блогове са ценен информационен ресурс, ползваме ги редовно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Привет.Сири и другите персонални асистенти далеч не са най-важната за момента функция на един смартфон, поради простата причина, че са с все още с доста ограничена функционалност. Вие да не би да използвате във всекидневието Сири, Гугъл нау или С войс? Поради тази причина да се извежда като основно краткосрочно конкурентно предимство Сири, мири и т.н. е несериозно.Отделно от това, какво пречи от WSJ също от време на време да проявяват некомпетентност?Ще си позволя един съвет, за подобни теми преглеждайте Gizmodo, Techcrunch, GSM Arena и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Привет. На критиката ще отговоря кратко - 1. Статията е преводна на Wall Street Journal, цитирани са неколкократно. Освен да ги обвиним в некомпетентност... 2. По отношение на Siri - какво точно не ви хареса в статията? Някъде пише ли, че е безгрешен асистент? Пише, че ще бъде подобрена, а нима няма нужда от подобрения? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Поредната статия за технологии на Инвестора с непрофесионални елементи... В случая със Сири, в момента Гугъл Нау от повечето технологични сайтове се признава за по-усъвършенстван персонален асистент. Попрочетете, преди да публикувате... отговор Сигнализирай за неуместен коментар