Иван Бозев е регионален генерален мениджър на Lenovo за Югоизточна Европа - България, Хърватия, Унгария, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и още шест страни от Източна Европа. Той ръководи целия бизнес на Lenovo в региона и отговаря за бизнес операциите, разработването и приложението на стратегията, продажбите, маркетинга и управлението на взаимоотношенията с всички заинтересовани страни в PC индустрията за всички продукти, организации и потребители на Lenovo.
В предишната си позиция на "лидер ключов бизнес" в Lenovo EMAT, той ръководи работата на Lenovo с големи корпорации и институции в ОАЕ, Южна Африка, Полша и Турция, и се фокусира върху лидерството и управлението на организацията на продажбите в страните.
Иван Бозев има 10 години опит в IT индустрията на различни оперативни и търговски позиции в IBM и Lenovo. В Lenovo е заемал различни позиции като "мениджър развитие на бизнес услуги, софтуер и периферия", и "мениджър канали" в Централна Европа, Близкия Изток и Африка.
Г-н Бозев, Lenovo достигна 13,7% пазарен дял за търговията с компютри в световен мащаб, което й отрежда място по продажби в света. На какво се дължат тези добри резултати, постигнати въпреки продължаващата икономическа криза и свитото потребление?
През последните две тримесечия се придвижихме от номер 4 в световен мащаб до позицията на втори най-голям производител на персонални компютри в света. Смятаме, че този растеж се дължи на следването на ясна корпоративна стратегия – да увеличаваме преднината си на всички пазари, където сме лидер и да използваме всяка възможност за инвестиция и растеж в ключовите развиващи се пазари.
Нашите компютри предлагат много иновации и практични функции за всички типове клиенти, което е подкрепено и от новата кампания на марката „Lenovo – For Those Who DО. Нашата цел е да бъдем водещата в света компания за персонални технологии, да имаме наистина силна марка и работим усилено в тези две посоки.
Какви са темповете на ръст, които отчита компанията, спрямо средния за пазара ръст (спрямо големите производители на компютри)?
Дори и при продължаващата криза PC пазарът продължава да расте - 5% увеличаване на доставките на годишна база за последното финансово тримесечие, което приключи на 30 септември. Това е десетото последователно тримесечие, в което изпреварваме ръста на индустрията като цяло и осмо поредно, в което бележим най-голям ръст от всички големи PC производители.
За последното финансово тримесечие доставките на Lenovo по целия свят се увеличиха с 35,8% спрямо същия период на предходната година, което е седем пъти повече от ръста на PC индустрията в света.
В кои потребителски и продуктови сегменти продажбите са най-силни и в кои има нужда от повече наваксване?
В момента сме номер 1 в световен мащаб при ноутбуци за големи компании и за публичния сектор и номер 2 на глобалния пазар на бизнес преносими компютри и компютри тип ”all-in-one”. Освен това сме третият най-голям доставчик на пазара за крайни потребители. Растем във всички продуктови сегменти и на пазарите във всички региони.
Как се развива пазарът в Югоизточна Европа, за който пряко отговаряте, в сравнение с останалата част на стария континент. А спрямо останалите важни пазари в целия свят?
Lenovo отбелязва растеж на пазара в Югоизточна Европа с добро темпо, също както по целия свят. Регионът е част от развиващите се пазари, където за второ поредно тримесечие Lenovo расте над три пъти по-бързо от индустрията.
Доставките на Lenovo в региона се увеличиха с 37,9% спрямо растеж за цялата индустрия от 10,9% за второто финансово тримесечие. Югоизточна Европа е динамичен и интересен пазар. Клиентите тук са любопитни и отворени към иновациите, изискват да получат висока стойност срещу парите си и конкурентни цени.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО