Европейската комисия даде одобрението си за картата на държавните регионални помощи, които България ще може да отпуска в периода 2014 – 2020 година за различните региони на страната, съобщиха от пресцентъра на Комисията.
Одобрената карта предвижда максималният интензитет, тоест размерът на помощта, изразен като процент от допустимите разходи, да бъде до 50% за големи предприятия, които осъществяват проекти на стойност до 50 млн. евро.
Това правило важи за пет региона в страната, с изключение на Югозападния, където допустимият интензитет е 25%.
Тези проценти могат да бъдат увеличени с 20 процентни пункта за инвестиции, извършвани от малки предприятия, и с 10 процентни пункта за инвестициите на средните предприятия.
През юни 2013 година Брюксел обърна внимание, че регионалните помощи трябва да се използват за намаляване на различията между регионите – както в страната, така и в рамките на ЕС. Затова и новите насоки на ЕК по отношение на правилата за предоставяне на държавна помощ са насочени към подкрепа на инвестициите в по-слаборазвити региони и където е регистрирана висока безработица.
Целта е да се подкрепи разширяването на бизнеса или модернизирането на съществуващото оборудване. Така помощта на държавата се насочва в мерки за подобряване на икономическото развитие и заетостта.
Анализът на Комисията показа, че всички региони в България отговарят на критериите за регионална помощ. В пет региона брутния вътрешен продукт на глава от населението е под 45% от средното за ЕС.
Само в Югозападния регион процентът е между 60 и 75 от средното за общността. Насоките на ЕК са райони с БВП на глава от населението под 75% от средното за ЕС да се допускат приоритетно до регионална инвестиционна помощ.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението