Търгове за нови 52 км от автомагистрала „Хемус“ ще обяви до края на годината Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), а в началото на 2019 г. за още близо 85 км. Това казва в интервю за вестник „Труд“ председателят на Агеницята инж. Светослав Глосов.
Обществените поръчки тази година са за строителство на 3 участъка за около 494 млн. лв.: Боаза – Дерманци, Дерманци – Каленик и третият от Каленик до пресичането с път II-35 Плевен-Ловеч.
До края на годината или в началото на следващата ще стартират търговете за още 3 участъка от „Хемус“ или още 85 км за около 700 млн. лв. Трите отсечки са между разклона за Плевен – Ловеч и кръстовището с пътя Русе – Велико Търново. „Така ще остане само един участък за довършване от автомагистралата от пресичането с пътя Русе – Велико Търново до пътен възел „Буховци“, допълва Глосов.
В момента с пари от бюджета се изграждат близо 26 км от магистралата – участъците между Ябланица и Боаза и Белокопитово – Буховци в посока Търговище.
„През тази и през 2019 г. основните ни задачи са свързани с продължаване на строителството на автомагистралите „Хемус“ и „Струма“, със стартирането на проектите Калотина – София, Видин – Ботевград, Русе – Велико Търново и довършването на обходния път на Габрово“, декларира шефът на АПИ. Като друга важна задача той посочва внедряването на тол системата за камионите от 16 август 2019 г. и електронната винетка за леките коли от 1 януари догодина.
Запитан кога започва същинската работа по най-сложния участък от магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле Глосов коментира, че търгът за платното към София в участъка между Крупник и Кресна бе обявен в края на август и очакваната стойност е 875,3 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на оферти е през ноември.
„Освен притиснати от времето – отсечката да е готова до 2023 г., когато е срокът за допустимост на разходите по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, ще трябва да се работи и по изключително сложен терен“, казва той.
„Плановете са през 2019 г. да имаме избрани изпълнители и да започне същественото изпълнение, за да не загубим и евро от осигуреното финансиране от ЕС. След като завършим новото платно, което преминава източно от съществуващото трасе през Кресненското дефиле, ще пренасочим движението по него и тогава ще извършим реконструкция на трасето на първокласния път Е79, така че и платното в посока Кулата да има характеристиките на магистрален път. За направлението в посока границата с Гърция ще бъде стартирана отделна обществена поръчка“.
За спряната работа от Благоевград до Крупник на магистрала „Струма“ заради археологическите разкопки той казва, че се очаква становището на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимото културно наследство. Физическото изпълнение на обекта преди и след тунела „Железница“ към момента е 27%. За тунела са избрани изпълнители. Проектът е разделен на три подучастъка – трасетата преди и след тунела и самото съоръжение, което е с дължина 2 км. Изборът на изпълнител на тунела се обжалва през КЗК, но комисията разреши предварителното изпълнение.
Според Глосов до края на строителния сезон ще бъде пусната отсечката между Кресна и Сандански, която е изпълнена на 82%.
В момента се разглеждат възможностите за финансиране на бъдещия тунел под Шипка. „Предвиждаме той да бъде с дължина 3,2 км и това ще е най-дългото тунелно съоръжения, изграждано в България. В момента работим по обходния път на Габрово, който ще осъществява връзката с тунела. Изпълнението на обхода към момента е 72 на сто“, информира Светослав Глосов.
Запитан кога ще започне изграждането на магистралата между Русе и Велико Търново той казва, че по проекта ще се работи успоредно с „Хемус“, за да бъде облекчен трафикът за Дунав мост и да се повиши пътната безопасност в участъка между Русе и Бяла.
Общата дължина на магистралата „Русе – Велико Търново“ е 133 км. Тя ще започва от Русе при моста на река Дунав и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя в посока проходите Шипка и Прохода на Републиката.
Глосов отчита, че съществуващият първокласен път между Видин и Ботевград отдавна не може да поеме трафика за Дунав мост 2, затова целта е работата по направлението да завърши до декември 2021 г., а най-тежките участъци да са готови до края на 2020 година.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа