Само са седмица горивата по бензиностанциите у нас са скочили с по около 10 стотинки на литър. От началото на годината средното поскъпване е с 20-30 стотинки, или иначе казано - около 10%, коментираха представители на бранша пред bTV.
Въпреки тези заплашителни за джоба на българския шофьор данни, Андрей Делчев – председател на Българската петролна и газова асоциация, заяви, че караме с най-евтините горива в ЕС. Той цитира справка на съюза, според която по този показател се нареждаме до страни като Румъния, Люксембург и Кипър.
Той не се нае да даде точна прогноза за развитието на пазара, но бе категоричен, че ако световните цени вървят нагоре, това ще се отрази и у нас. Андрей Делчев посочи още, че и държавата има пръст в оскъпяването на горивата след въвеждането на мерки за данъчна дисциплина.
На друга позиция обаче застана Красимир Лалов – заместник-председател на Националното сдружение на българските превозвачи. „В Словения и Австрия работниците по бензиностанциите получават заплата 1500 евро. Самото обслужване е по-скъпо. А в същото време нашата цена е еквивалентна на тази в Словения”, отбеляза той.
По думите му в България голяма част от горивото е родно производство, което налага въпроса за наличието на монопол, подлежащ на контрол от страна на държавата.
Андрей Делчев обясни по-ниския внос с по-евтиното гориво, което предлага „Нефтохим”. „След като „Нефтохим” дава по-ниски цени, тогава как може някой да ми обясни как цената е еквивалентна на австрийската, където всичко е по-скъпо?”, зададе въпрос Красимир Лалов.
И макар, че Дарин Станков от КЗК успокои, че картел няма и българският пазар е прозрачен и олигополен, това едва ли ще облекчи по някакъв начин шофьорите. Цените на столична бензиностанция установи към днешна дата са следните: бензин А-95 – 2,46 лв., дизел – 2,54 лв.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 14 години в олигополите фирмите не се конкурират ценово -обикновено се получава негласно споразумение за общо ниво на цените, така че да не се ощетяват помежду си. Такава форма на олигопол се нарича картел. В него договарящите се страни определят общо ниво на производството, което би осигурявало добра печалба на всички. Определя се и квота на всеки от участниците в общото производство, както и възможните пазари за реализация. Олигополите се считат за нежелателни, тъй като при тях се повишава рискът от ценови споразумения между компаниите, което накърнява интересите на потребителите. При олигопол фирмите се конкурират предимно чрез маркетингови стратегии, услуги съпътстващи продукта и др....това е понятието за олигопол. границата с КАртел е много тънка и май КЗК не знае къде е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Андрейчо може да сметне съотношение минимална работна заплата и цена за литър гориво у нас и в страните които има предвид, за да види колко литра може да си позволи 1 българин и 1 чужденец и тогава да каже на кой му е скъпо и на кой му е евтино. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Андрейчо може да сметне съотношение минимална работна заплата и цена за литър гориво у нас и в страните които има предвид, за да види колко литра може да си позволи 1 българин и 1 чужденец и тогава да каже на кой му е скъпо и на кой му е евтино. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години така ли не можете да разберете че лукойл е даржава в даржавата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Да, Траданца - понеже това са допълнителни разходи за въвеждане на новата система за централно синхронициране на данните с НАП.Но по-интересното е следното - при петрол $140 цените по бензиностанциите бяха както сега - при петрол под $100... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години че и държавата има пръст в оскъпяването на горивата след въвеждането на мерки за данъчна дисциплина.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------wtf !?!?!?!??!!?!?!?!?!?!?!/!?!?!!?!?!?!?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар