IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Строителството на магистрала Тракия изпреварва графика с няколко седмици*

Изплатени са 35,3 млн. лв. за строителството плюс 24 млн. лв. аванси

14:40 | 15.03.11 г. 4
Строителството на магистрала Тракия изпреварва графика с няколко седмици*

Строителството на магистрала Тракия изпреварва с четири до осем седмици определения график, каза Сергей Михалев, председател на Управителния съвет на Агенция Пътна инфраструктура (АПИ) на пресконференция днес. Изпълнени са 25% от Лот 2 на аутобана (отсечката Стара Загора – Нова Загора), 16,5% от Лот 3 (от Нова Загора до Ямбол) и 14% от Лот 4 (от Ямбол до Карнобат). Михалев обясни, че разликата се получава от различния момент на започване на строителството. Към 11 март от Лот 3 вече са изпълнени 20%.

За участъка Стара Загора – Нова Загора, който се строи от Обединение магистрала Трейс, са сертфицирани (одобрени за плащане) 7 отсечки. За отсечката Нова Загора – Ямбол сертифицираните участъци са два и скоро ще бъдат сертифицирани още два. От участъка Ямбол - Карнобат са сертифицирани четири отсечки.

За Лот 2 са платени четири сертфиката за 14,5 млн. лв**. За Лот 3 са платени два сертификата за 11 млн. лв., а за Лот 4 е платен един сертификат за 9,8 млн. лв.

Санкции за забавянето на първите 6 отсечки са били начислени при строителството на Лот 2 (Стара Загора – Нова Загора), но средствата ще бъдат възстановени с плащането за седмата отсечка. Санкциите са били начислени от самия изпълнител Обединение Магистрала Трейс.

Към момента са изплатени следните аванси: за Лот 2 – 6,8 млн. лв., за Лот 3 – 6,7 млн. лв., а за Лот 4 – 10,5 млн. лв. Авансите са 5% от стойността на договорите.

Строител на Лот 2 е Обединение Магистрала Трейс, на Лот 3 е гръцката Актор, а на Лот 4 е консорциум Тракия IV ДЗЗД, с участник Холдинг Пътища.

На журналистически въпрос, че разследване е установило проблем с проектирането и че 39 км от Лот 4 са наводнени, от АПИ уточниха, че проблемите с почвите по трасето на Лот 4 са били ясни и инженерните решения са заложени в проектите. Необходимо е за наводнените много по-малко от 39 км да се направят дренажи, като за тях ще са нужни няколко десетки кубични метра натрошена скала, на стойност 6 лв. на кубичен метър, което е несъществена стойност, заяви инж. Лазар Ангелов от АПИ.

От АПИ уточниха, че нито един от изпълнителите не се е оплакал от проектите. Ако това стане и се докаже, че условията на терена са по-лоши от заложеното, АПИ ще плати нужните по-скъпи строително-монтажни работи. Трябва обаче строителите да докажат по-лоши условия на точно локализираните геоложки сондажи, които са през средно 1 км, а не някъде между сондажите.

От АПИ опровергаха и информациите, че са получили 10 писма от Актор за проблеми по трасето, но не са отговорили. Има 10 писма, но не са за проблеми по трасето, като на всички е отговорено, заявиха от АПИ.

На обвиненията от БСП, че в пътя се влага въглищен прах, от АПИ уточниха, че проби в лабораторията на строителния университет ВИАС и в собствената лаборатория на АПИ са доказали, че влаганият асфалт отговаря на нормите.

Проверката на АПИ е установила струпване на голямо количество техника по Лот 3, като в края на другата седмица там ще пристигне асфалтова база.

До момента асфалт е положен само на участък от 200 м в Лот 2.

В следващите седмици от АПИ обещаха да заведат журналистите до лотовете на магистрала Тракия, за да се запознаят лично със строителните работи.

* Актуализирано към 15:10 ч.
** Всички цени са с ДДС

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:54 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 5
Ogibogi
преди 13 години
"Автомагистрала "Тракия" се строи върху пепел. Това е скандал, по-голям от всеки друг досега в правителството, защото пряко застрашава интересите на всеки български гражданин, а и пряко засяга европейски пари". Това заяви лидерът на БСП Сергей Станишев на пресконференция след заседание на изпълнителното бюро на партията.Той посочи, че след лабораторни изследвания е станало ясно, че част от магистралата се строи на основата на пепел над български мини, вместо върху инертни материали. Това не отговаря на критериите за строителството както на автомагистрала, така и на първокласен път. Ako това се окаже истина, просто нямам думи...за това толкова евтино и бързо се строи!!! Незабавна проверка трябва да се направи от независим орган и то от чужбина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 0
AGD
преди 13 години
za Lulin ne komentiraite che triabvashe veche da se kara po neia po predxodnite dokumenti turski ... a sega sroka si i beshe mai mesec i mislia che shte si izpalniat obeshtaniata...neka gledame napred...ne zavijdaite che Plevneliev si varshi rabotata... pone ima kakvo da pokaje choveka... taka che poveche radost i po malko zavist....molia :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 3
promanbg
преди 13 години
Точно така!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 5
VicKing
преди 13 години
Това по повод отложения пуск на ***"Люлин" ли е пуснато за консумация?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още