Първа копка на строежа на 8 км от автомагистрала "Хемус" край Шумен - от гр. Каспичан до с. Белокопитово, направиха премиерът Бойко Борисов, министрите Симеон Дянков и Росен Плевнелиев и други държавни представители, съобщи БТА.
Новият участък ще струва близо 38 млн. лв. без ДДС и ще се финансира от държавния бюджет. Срокът за завършването му е 14 месеца.
След 4 седмици ще започне изграждането от София на други близо 10-11 км на автомагистралата, „така, че докато проектираме, докато стартираме цялостното изграждане, да не губим време и с тези отсечки да скъсяваме разстоянието, което имаме да правим“, заяви по време на церемонията Борисов.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев посочи, че новата отсечка е ясен знак, че Шумен ще получи много по-добра инфраструктурна обезпеченост. Той обясни, че след като в края на август стартира изграждането на близо 10 км от магистралата за връзката й с околовръстния път на София „в най-тежката криза ще имаме 16 километра магистрала по „Хемус“ направена“.
Той уточни, че остава да бъдат изградени 267 км от магистралата. С евросредства те ще струват 1,5 млрд. евро, като българската държава ще трябва да осигури 20% от парите, отбеляза Плевнелиев.
Той съобщи, че следващата седмица ще стартира рехабилитацията на пътищата Силистра-Шумен и Шумен-Карнобат (през Ришкия проход), а вероятно в началото на следващата година ще стартира и пълната рехабилитация на Върбишкия проход.


От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура
Тръмп плаши Европа: Изправена е пред цивилизационно заличаване
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
преди 14 години Не претендирам да съм наясно, но ако проекта за тази отсечка е бил готов, с избран изпълнител и сключен договор още 1993-та, съмнявам се тепърва да може да кандидатства за еврофинансиране. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години А не беше ли по -умно да се изчака и тея отсечки също да си минат по европрограмите? Друго си е да плащаш 20%, а не 100. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Не е зле и от Инвестор да посочват и тази информация (за строителя). В случая благодарско на IMRO, понеже и аз не знаех. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Договорът е още от 1993 г. и е с Автомагистрали "Черно море", просто не е работено по него поради липса на финансиране. Единственият начин да се разтрогне е по съдебен път, което ще отнеме няколко години. Не е зле да си малко по-добре информиран, преди да се изказваш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Кой ще ги строи ? Тук търг имаше ли изобщо? Или като харчим европари, ще го правим както трябва, а като харчим от републиканския бюджет, ще я караме както си знаем ? Не съм против строителството на магистрали, но смятам, че българския данъкоплатец заслужава същото отношение от страна на нашите политици, както и немския.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар