Решено е държавното предприятие "БДЖ - товарни превози" ЕООД да се приватизира, съобщи на семинар министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
Московски посочи, че според препоръките на Европейската комисия (ЕК) раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен (нотифициран) държавният заем от 460 млн. лв., който Световната банка отпуска на "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура". В противен случай този заем ще се тълкува от Еврокомисията като държавна помощ, поясни още министър Московски.
Министерството на транспорта вече е изпратило писмо за намеренията за приватиция на дружеството до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.
На въпрос на Investor.bg за метода и очакваната цена от приватизацията Московски обясни, че дружеството би трябвало да се приватизира изцяло, като най-добрият вариант е това да стане от голям железопътен оператор и финансова институция.
По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ - товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружестнвото обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии.
Очаква се приватизация на товарните превози на БДЖ да приключи за срок от половин до една година, обясни още Московски.
Агенцията за приватизация ще прецени кога точно да бъде открита самата процедура. Според Московски, ако се налага, ще бъде нает и консултант по сделката.
Транспортният министър съобщи още, че до края на септември стартира и т.нар. предконцесионен анализ на Летище София.
Този анализ ще покаже дали във връзка с по-нататъшната модернизация на летището ще е необходимо единият или двата терминала да бъдат отдадени на концесия на частна фирма.
Решението ще се вземе в зависимост от средствата, които са необходими, за да придобие летище София регионално значение, както и това дали ще бъдат осигурени необходимите бюджетни средства за обновяването му, поясни още Московски.


Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
преди 14 години След скоростната приватизация в последните месеци на Булгартабак за жълти стотинки и очертаващата се нова такава, предполагам пак за жълти стотинки, дали пък тотално не сме издънили бюджета вече и просто да търсим и най-малките резерви, за закърпването му? Сега остана само да приватизират и последната златна кокошка - енергетиката и к.рът за наследниците на Тиквата ще е огромен, а той рева за издънен бюджет при 8 милиарда резерв!?!?!?!?!***, тия ще излезат по-големи *** и от комунистите.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Tози черноглав "министър" е тотален ***. То бива и може, но да продадеш единствената част от БДЖ дето е на печалба и после да квичиш, как холдинга бил на загуба - ами наистина трябва да си не кръгъл, а квадратен ***!!!!!!!!Евлата, Бойко, евалата, Борисов - евала на Холдинга, евала, Милиция...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар