Ръководството на БДЖ не е ставало от масата за преговори със синдикатите. Това каза изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Йордан Недев във връзка с твърденията на синдикалните лидери, че ръководството на железниците не иска да преговаря с тях.
Недев посочи, че досега синдикатите изразяват несъгласие с предложените от управата реформи, но не предлагат нищо от своя страна. „Ако синдикатите имат предложения за реформи в БДЖ, които ще подобрят състоянието на компанията, ние сме готови да ги разгледаме и евентуално да ги приложим“, подчерта Недев.
„Възможно е кредиторите на БДЖ скоро да си поискат заемите, ако стачката продължава“, каза председателят на съвета на директорите на холдинга Владимир Владимиров. Той посочи, че най-важното за ръководството е железниците да се спасят от фалит. Владимиров не прогнозира колко време ще продължи стачката и допълни, че кредиторите едва ли биха чакали повече от две седмици.
По последни данни, за първия ден от стачката, загубата при пътническите превози е 16 хиляди лева, а при товарните – 105 хиляди лева. Но при товарните превози загубата би могла да се компенсира чрез изместване графика на превозите извън часовете, обявени за стачни.
Вчера са стачкували 5,5 процента от служителите в БДЖ по официални данни. Част от стачкуващите обаче не са се регистрирали като такива, коментираха от ръководството.
От мениджърския екип на компанията съобщиха, че днес или в понеделник официално ще внесат иск в съда за незаконност на стачката. Ако съдът постанови, че стачката е незаконна, то на стачкувалите ще се търси не само дисциплинарна, но и материална отговорност, която може да включва компенсиране на загубите на железниците от стачката.
Ако стачката продължи и през следващите дни, може да има затруднения с плащането на заплатите в железниците, които са общо около 13 милиона лева месечно, посочи Владимир Владимиров. Освен това би могло да има отлив на пътници, което ще доведе до по-големи съкращения на персонала догодина.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
преди 14 години На който не е ясно, реформа няма и няма и да има. Целта е БДЖ да се нацепи на подпалки, някой ще вземе каквото е ценно, а всичко останало ще иде за скрап. Точно там е далаверата, като с Кремиковци. Пасивите ще си останат някой за държавата, някой банки ще пият по една студена вода, но тия милиони тонове метал ще са чиста печалба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Да забраняват синдикатите със закон и да се приключва... отговор Сигнализирай за неуместен коментар