IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ново бъдеще за БДЖ "Товарни превози"?

Вижте коментарите на представители на железопътния бранш за новия обрат в държавната политика за приватизацията на товарното звено на железницата

12:57 | 30.05.13 г. 36
<p>
	Снимка: <em>stock.xchng</em></p>

Снимка: stock.xchng

И все пак Варужан Апелян посочи, че ако продажбата бъде прекратена, вероятно дружеството ще мине през ликвидация. Единственият ход след това би бил да се направи ново дружество, което да функционира на неговото място.

"По мое мнение решението на новия министър е по-логично и реалистично. И все пак вариантите са много – не може да се каже кое би било по-правилно, но със сигурност е по-реалистично „Товарни превози“ да мине през ликвидация, а след това кредиторите да си вземат търсенето, след като разпродадат активите на дружеството“, коментира Варужан Апелян.

 

От „Българска железопътна компания“ АД (дъщерно дружество на един от участниците в приватизацията – румънския жп превозвач Grup Feroviar Roman), отказаха да дадат коментар по повод вчерашното изявление на новия транспортен министър. „На този етап няма какво да се коментира. Когато правителството излезе с официално становище и решение, тогава най-вероятно темата може да бъде коментирана“, категорични бяха от компанията.

Investor.bg се свърза и с Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), за да потърси коментар. На този етап от пресцентъра на ведомството нямаха конкретна информация за това какво предстои оттук нататък.

От Министерство на транспорта също не успяха да представят по-детайлна информация какво следва. Единствено уточниха, че през следващата седмица министър Папазов ще направи изявление във връзка с процеса.

Припомняме, че в момента тече втора процедура за приватизация на "БДЖ Товарни превози". Оферти от кандидатите се очакват до 10 юни. Условие пред кандидат-купувача беше да не извършва съкращения сред работниците в товарното звено в продължение на 3 години.

На приходите от тази продажба се разчиташе да бъде изплатен кредитът към германската KfW, която финансира покупката на дизеловите мотриси Siemens.

Първата процедура беше прекратена, защото в нея остана един-единствен кандидат. При втората изискванията към потенциалните инвеститори бяха значително смекчени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

30
rate up comment 2 rate down comment 1
data
преди 10 години
Думкането на предприятия като Кремиковци и БДЖ десетилетия на загуба не е икономика а разхищение на ресурс , Колега
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
29
rate up comment 0 rate down comment 0
forexboy
преди 10 години
Разковничето за бъдещето на жп транспорта в България се намира в този http://***.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1179198 проект. Всичко друго са форумни лакардии.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 1 rate down comment 2
data
преди 10 години
Нищо и няма на икономиката . Това че свишете партийни менаджери проспаха нейното преструктуриране си е друга тема . Още от 97-*** ЕС ни отредиха икономика като гръцката - с преобладаващи туризъм и земеделие . Това че великите стратези не го стоплиха е въпрос на капацитет !п.п. Четете бат mirandi бре ора не е трудно :):) Чърс
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 7 rate down comment 0
Tony
преди 10 години
Спират приватизацията.Следва минаване през ликвидация - не е важно да се продадат всички излишни активи и апартаменти. Най-важното е дълговете да останат в държавата.След това ще дадем БДЖ на едно наше момче.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 4 rate down comment 0
Mesoiadess
преди 10 години
И аз мисля че това е най- прекия път към края на цялото БДЖ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 1 rate down comment 0
needtoknowmore
преди 10 години
Добре трябваше да добавя счетоводна печалба, чрез врътки - даване кредити на клиенти и силово отлагане на изплащания и разсрочвания на задължения. Трябва се види ОПП да видим кви са им и шашмите. Да скрито насилствено субсидиране от страна на бизнеса към БДЖ-то
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 0 rate down comment 0
data
преди 10 години
На печалба ? Щот в тази статия : http://***.focus-news.net/?id=n1767577 госпожата казва че има да взема 100 млн. от БДЖ и Товарни ! Реално кръстосано ги субсидират за сметка на рухването на железните пътища !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 4 rate down comment 0
needtoknowmore
преди 10 години
Това, че е на печалба още, означава че не са го доизцоцали и после като обърне на загуба, да видим как ще се правят нещата с оптимизации. Това да оптимизираш и да си ефективен винаги е свързано с намаляване на разходи, дори да вдигнеш чрез реогранизиране на производство производителността, то ще е за сметка на хора - този сектори, трябва да бъде колкото се може по автоматизиран и да има контрол, всяка автомтазиция е равна на нови пари и рязане на кадри и активи. Ако няма рязане, то има цоцане - е не мерси!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 11 rate down comment 3
data
преди 10 години
Логиката е една реалността в Бг друга ! Като няма приватизация сценариите са два : 1.Ако има пари в бюджетеца - едно безметежно цоцане от БДЖ-то за синдикалисти , под изпълнители , доставчици и работещи в администрацията 2.Если няма пари - рано или късно ще се стигне до ликвидация : пак няма да има празно - пак нашите хора ще режат и продават Оздравяване - ха , то е за наивниците !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 5 rate down comment 0
CGY
преди 10 години
Аз си представям как е хубаво да стане, а дали ще стане- НЕ!Без съкращения няма начин. Лошото е, че тук идват синдикатите с ролята си на воденични камъни. Всъщност качествените служители е добре да разберат, че при преструктуриране, не само няма да останат без работа, но и условията и заплащането ще са им значително по- добри. По правило трябва да се освободи баластът. Естествено, че не става въпрос за работа без пари. Ако се търсят резултати, трябва и да се вложи! На първо време дори може да не се поставя печалбата като някаква водеща цел, има достатъчно оперативни дейности, които могат да се стегнат от добро ръководство. Трябва да има капацитет и за изготвяне на качествени проекти, тъй като ЖП транспортът е приоритет в следващия програмен период, а бенефициент може да е не само НКЖИ, но БДЖ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още