IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Коалиция за България и ДПС похарчили най-много за предизборните си кампании

33 партии се отчетоха пред Сметната палата за изборите на 12 май

16:10 | 25.06.13 г. 2
Коалиция за България и ДПС похарчили най-много за предизборните си кампании

Сметната палата публикува 33 отчета за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с кампанията за изборите за народни представители на 12 май 2013 година.

Отчетите си са представили в срок 25 политически партии, 7 коалиции от партии и 1 инициативен комитет, съобщават от палатата. Две партии и един инициативен комитет не са представили отчети за кампаниите. Това са партиите Национално патриотично обединение и Национално движение Единство, а инициативният комитет е регистриран от РИК Плевен.

Една партия – Християн-социален съюз, е изпратила отчета си след предвидения в Изборния кодекс едномесечен срок. Отчетът й не е публикуван, тъй като не е в изисквания електронен формат, уточняват от Сметната палата.

Малко над 3 милиона лева е похарчила „Коалиция за България“ за предизборната си кампания, става ясно от отчета на левицата. Общият размер на финансирането на предизборната кампания е 3,2 милиона лева. От партията са набрали около 3 милиона лева.

Собствените средства на партии, участващи в коалицията, са близо 3 милиона лева. Размерът на получените дарения е 77 885 лева. Средствата на кандидати, издигнати от коалицията, са 75 976 лева. Направените разходи за материали - канцеларски, гориво и други са на стойност 178 816 лева. Разходите за външни услуги - медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флаери, дипляни, брошури и други, както и за масови прояви, наеми за помещения и други, са на стойност над 2,6 милиона лева.

За командировки са похарчени 53 509 лева.

От партия ГЕРБ са похарчили почти 2 милиона лева, което е и стойността на собствените средства на партията, получени от държавна субсидия. На същата стойност са и извършените разходи по време на предизборната кампания. Разходите за материали, в това число канцеларски материали, гориво и други, са на стойност 19 859 лева. Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флаери, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 1 844 169 лева. Разходите за командировки и други са на стойност 51 277 лева.

От ДПС са набрали общо 3,9 милиона лева за предизборната си кампания. От членски внос са събрани близо 1,3 млн. лв., държавната субсидия е 2,7 млн. лв. Извършените разходи за кампанията възлизат на близо 4 млн. лв.

Набраните средства за финансиране на предизборната кампания на „Атака” са 584 430 лв. Почти толкова е и държавната субсидия на партията. В отчета на Сметната палата няма данни за направени дарения в полза на партията.

Меглена Кунева и нейното "Движение България на гражданите“ са набрали за кампанията си малко над 1,1 млн. лева., от дарения са близо 170 хиляди, а от банков заем 877 хиляди. 130 са паричните дарения от физически лица, като най-малкото от тях е 50 лева, а най-големите донори са налели в партията й по 10 хиляди лева. Отделно от това Кунева и съпартийците й са получили от свои фенове за 30 или за 60 дни безвъзмездно ползване на офиси, павилиони, магазини, принтери и столове, за да могат да развиват дейността си по време на предизборната кампания.

Последна актуализация: 06:49 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
Pastir2
преди 10 години
Да финансираш изборна кампания с банков заем?Некой требва да го е гарантирал, иначе не виждам кой нормален банкер ше финансира такова начинание.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
sa60o0
преди 10 години
е много ясно, сценката с бюлетините в Костинброд струваше доста пари
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още