Една от звездите на хотелите, които предлагат български екопродукти и традиционни ястия от българската национална кухня, да бъде зелена. Това е предложил на среща с бранша зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев, който отговаря за туризма. На дискусията е постигнато съгласие по няколко мерки за развитието на сектора, съобщиха от икономическото министерство.
"Трябва да направим така, че чистите български продукти: зеленчуци, плодове, хляб от лимец, сирене, истинско кисело мляко, вино да присъстват на колкото се може повече места", е заявил Ботев.
Бизнесът е поискал разширено присъствие при изготвянето и обсъждането на нормативните документи за сектора, включително и при формулирането на обществените поръчки. Зам.-министърът е заявил, че е готов да включи в комисиите експерти, излъчени от индустрията.
Да бъде създаден център за анализи и планиране в туризма на основата на публично-частно партньорство между индустрията и министерството са поискали представителите на бизнеса. Владимир Панталеев от АБТТА е подчертал, че секторът има нужда от специализирана информация в реално време, а не остаряла и често противоречива статистика за минал период. Ботев е поел ангажимент да бъде потърсена най-добрата правна форма за учредяване на центъра.
Следващата мярка е представители на индустрията, експерти от правителството и научни работници да подготвят спешно проекта на дългосрочна стратегия за устойчиво развитие на туризма в България за периода 2014 – 2030 г. Байко Байков, председател на УС на АБТТА е заявил, че крайният вариант на стратегията трябва да бъде приет от Националния съвет по туризма, а Ботев е посочил и датата - 30.09.2013 г. По предложение на Христо Друмев, председател на Софийското конгресно бюро, е решено браншовите асоциации да представят своите предложения за новата стратегия до 25 август.
Решено е още български университети и научни работници да участват в изготвянето на стратегията и анализите, свързани с туристическата индустрия.
На срещата е коментирано, че програмата за национална реклама е в тежко състояние. При недостатъчния финансов ресурс от едва 8 млн. лв. по време на служебното правителство са били отрязани 2 млн. лв., т.е. 25%.
„Тъжно и жалко е такова отношение“, коментира Бранимир Ботев и посочи, че всяка община в Австрия разполага с повече пари за целта. Според него в Бюджет 2014 средствата за собствена реклама на българския туризъм трябва да са осезаемо повече.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец