от Радослава Христова, в-к "Черно море"
Тройно по-голяма е площта на новия пътнически Терминал 2 не летище Варна, в сравнение с досегашния. Общата стойност на инвестицията на компанията - концесионер на черноморското летище, "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" в терминала и свързаната с него инфраструктура е над 75 млн. лв.
Новата сграда беше открита с официална церемония в черноморския град от ресорния министър на транспорта Данаил Папазов. На събитието присъства и главният финансов директор и член на Управителния съвет на "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" Матиас Цийшанг, министърът на образованието Анелия Клисарова, както и кметът на Варна Иван Портних.
"След построяването им новите пътнически терминали автоматично стават собственост на българската държава“, обясни министър Папазов. По думите му това ясно показва предимствата на привличането на частни инвеститори в управлението и стопанисването на приоритетни държавни обекти, каквито са летищата, което води до бързото и качественото им модернизиране.
Сградата на новия аеропорт се простира на площ от 20 хил. кв. м., което е около 3 пъти по-голяма площ за обслужване на пътниците от стария терминал. Според данни на летището на час може бъдат обслужвани близо 1037 пътници.
Новият терминал на варненската аерогара разполага с обширни зони за пристигащи и заминаващи пътници, модерни системи за обслужване на пътници и багаж, атрактивни търговски зони и комфортни открити пространства.
Капацитетът му вече позволява целият пътникопоток да бъде обслужван през него.
В проектирането и изграждането на съоръжението на терминала са участвали близо 1000 работници и служители, а изграждането и оборудването осигури поръчки на редица малки и средни фирми. В проектирането и строителството на терминала участваха известни в световен мащаб фирми от четири държави – България, Германия, Великобритания и Турция.
Новият пътнически терминал е проектиран от британски архитекти със съдействието на техни български колеги. Самата реализация на аеропорта е от българо-турски консорциум, който работи по изграждането му в продължение на 20 месеца.
Изграждането на новия терминал е част от инвестиционната програма на концесионера. "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" спечели конкурса през 2006 г. за 35 години. Регистрираното в България дружество е 60% собственост на германската Fraport. Останалите 40% от пролетта на 2008 г. са официално на компания от групата "Химимпорт", която е собственик и на авиопревозвача "България ер".
Новият пътнически терминал във Варна е втората мащабна инвестиция на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД във варненското летище за последната година и половина. В края на миналия февруари бе открита напълно обновената писта за излитане и кацане на самолети – инвестиция от 40 млн. лева. Същевременно концесионерът е изплатил повече от 100 милиона лева на държавата като данъци, концесионни и други такси.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
преди 12 години Как кой, мафията, която още от 1980 година има за основна цел източването на България и бюджета към частни лица с комунистическа идеологическа принадлежност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Завистлив плювач.Щом не е заслуга на компартията от Позитано не го признаваме за истина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А ако фирмата подизпълнител е на брата на надзорника дали са и платили :)), а ако е на човека уредил приватизационния договор дали са и платили :)), а ако е на бай драган от село трънкино ..Що пишете смешки :)И защо ми го няма коментара .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Добре, че си ти та да разясниш ... я ми кажи на всичките си външни под изпълнители ли не са платили или само на отбрани хахах - щото пък аз съм на друго мнение от твоето отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Хайде честито на варненци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Достатъчно добър пример че концесиите са добър начин за раздържавяване на държавната собственост Вероятно и най тъпите вече разбират че държавата е лош стопанин и единствено което трябва да прави е да си събира данъците да осъществява свободна икономика и да осъществява добър вътрешен ред и сигурност отговор Сигнализирай за неуместен коментар