„Транзитната такса, която е договорена за "Южен поток", е изкуствено занижена и ще ни изправи в процедура за държавна помощ. Тя е два пъти по-ниска от транзитната такса на „Набуко“ и Трансадриатическия газопровод“, заяви в ефира на Bulgaria On Air икономистът и енергиен експерт Илиян Василев.
Най-големият проблем при „Южен поток“ е липсата на системен подход към подобни проекти. Всяко едно подобно начинание трябва започва с анализ на средата, последствията върху текущите договори и върху социално икономическото развитие.
"В случая обаче не са на правени", твърди Василев.
Той беше категоричен, че енергийният министър Драгомир Стойнев и премиерът Пламен Орешарски не са посочили ясно очакванията за приходи, разходи и дивиденти.
„Българската ядрена енергетика трябва да продължи да съществува и след източване на ресурса на V и VI блок на АЕЦ „Козлодуй“. Активирането на работата по VII блок означава, че решението на ръководството на централата е, че експлоатацията на старите блокове няма да се увелича с 20 години, както е практиката за подобни блокове в Русия“, коментира Василев.
За отношенията на Украйна и Русия енергийният експерт коментира, че следващите два месеца ще са решаващи за тях.„Това най-голямата геополитическа игра, която Владимир Путин е имал по време на своето президентство“, каза още той.
Повече от разговора с Илиян Василев можете да видитет във видеото!


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
преди 12 години Хахахахахахааа........ `уба`о викаше Иванoff - "маймуни", *** и прочие.....Че те са по-Хинтелигентни бре...Фройдистки казано, звучи така - ние тъкмо да си свалим гащичките и ..., но понеже вашите така и така са свалени, "твърдия курс" ще е за вас. Ще помагаме "държавно", т.е. "дайте да дадем"...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Тя е два пъти по-ниска от транзитната такса на Набуко и Трансадриатическия газопровод... Освен да вземем два пъти по-високата транзитна такса от Набуко, друго не ни остава....Тия напъни щяха да са наистина смешни, ако не бяха тъжни... отговор Сигнализирай за неуместен коментар