IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

София остава без втора партида нови автобуси

Министерството на околната среда няма средствата да съфинансира доставката на планираните нови 170 автобуса заради наддоговарянето по програма "Околна среда"

17:58 | 27.01.14 г. 3
София остава без втора партида нови автобуси

Министерството на околната среда и водите (МОСВ) няма да съфинансира планираната втора партида от автобуси за градския транспорт на София заради наддоговарянето по оперативната програма "Околна среда". Става въпрос за закупуването на нови 170 автобуса за градския автопарк на столицата, за доставката на които вече бе обявена процедура от името на общината.

Тази информация беше потвърдена за Investor.bg от общинския съветник Зафир Зарков.

По думите на Зарков в общината все още не е пристигнало официално писмо, с което планираната доставка на автобусите да бъде напълно спряна. Въпреки това, по негови думи, вече има потвърждение от страна на МОСВ, че проектът няма да получи европейските средства.

„Оказва се, че сумата, нужна за закупуването на тези 170 автобуса, ще бъде дори над 100 млн. лева, а от МОСВ нямат средствата да дофинансират доставката“, уточни той.

Спирането на тази процедура няма да засегне  първата партида нови автобуси за София, които ще бъдат доставени от Man Truck& Bus. Става въпрос за поръчката на общо 126 газови съчленени автобуси, които трябва да станат част от подвижния състав на столицата тази година.

В началото на ноември миналата година общината обяви обществена поръчка за доставка на новите коли за близо 98 млн. лв. В условията на търга бе изрично отбелязано, че той ще бъде финализиран след осигуряване на средства.

Oбявеният търг за изпълнител на поръчката бе обжалван от двама участници, като жалбата на чешката "Ивеко" стигна до Върховния административен съд (ВАС). В началото на месеца съдът излезе с решение, че отхвърля молбата на жалбоподателя за спиране на процедурата, и решението на съда е окончателно. Друг участник, който оспори търга пред Комисията за защита на конкуренцията, бе турският производител "Карсан".

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:15 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 0
Vassi Kaneva
преди 10 години
Някой знае ли какви са изискванията за възраст и/или техническо състояние на автобусите на градския транспорт? Питам, защото някой път не мога да повярвам на количеството, цвета и тежеста на газовете, които излъчват! Не е ли редно това да са най-контролираните превозни средства ? Дори не коментирам липсата на безопасност и човешки условия ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 3
crammer
преди 10 години
Румене, от вас и *** за зеле не става приятелю. Какви американци, германци, ядрени и прочее централи ви гонят...че и реиндустриализация. С какво...от кого и как!? Такъв ви е мат'ряла бе пич. Невежи, необразовани, болни, мързеливи, крадливи...става ми смешно :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 7
rumen221
преди 10 години
Приятели,- В кой български завод са сглабени новите Софийски тролеи..., а също и 70-те нови автобуса във Варна...?- Правилно - не са балгарски..., а малкото останали заводчета амриканците, унгарците и германците ни ги закриват за да работят техните!!!- Питам - КАК КАЗВА СЪПРУГ НА ЖЕНА СИ ..., КОГАТО ЛЯГА НА КОМШИЯТА...???- К...................!!!!!- Правилно...! Познахте...!! Ето заради такива предатели на българския бизнес интерес икономиката ни загива...!!!.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още