Строителството на т. нар. Северен байпас на Бургас, който свързва магистрала „Тракия“ с курортния комплекс Слънчев бряг, може да започне през 2015 г., съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева в Бургас, цитирана от БТА.
По думите на Терзиева срокът е оптимистичен, тъй като все още не са започнали много от отчуждителните процедури. Освен това не е ясно и с какви пари ще се строи отсечката – от държавния бюджет или със заем.
Средства ще се търсят и за разширението на пътя към Царево, допълва министърът.
Туристите, които пътуват към Слънчев бряг, ще имат друга възможност да избегнат задръстванията на входа на Бургас. През пролетта започва ремонт на пътя Миролюбово - Каблешково - Тънково - Слънчев бряг, който ще се финансира с 4 млн. лева от публичната инвестиционна програма.
Очаква се строителните работи на 29-километровия участък да приключат през юни, точно преди началото на активния сезон.
Предвижда се и изграждането на две нови кръгови кръстовища на входа и на изхода на Поморие.
Заради липсата на финансиране за строителството на магистрала „Черно море“ още правителството на ГЕРБ подготви актуализация на предпроектните проучвания и правен анализ за изпълнението на пътя чрез концесия. Предишният кабинет планираше поетапно, с пари от бюджета, да финансира изграждането на четирилентов път от Бургас до Слънчев бряг и трилентов – от Слънчев бряг до Варна, за да се облекчи трафика до изграждането на магистралата.
Инвеститори в магистралата обаче още не са се намерили. Българската страна разговаря с представители на Турция и Китай, като засега китайските компании демонстрират по-голям интерес да се включат в изграждането на някои от големите инфраструктурни проекти, включително и тунела под Шипка.


19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Бъдещата кралица на Нидерландия впечатли със 146-годишна тиара и старинно колие
Ядрена тайна, заровена в хималайските ледници: Как ЦРУ загуби радиоактивно устройство в Индия
Реалната заплаха на криптовалутите за банките
Вижте коледната картичка на кралица Летисия и испанското кралско семейство