Отмяна на Закона за публично-частното партньорство предлага кабинетът на Народното събрание. Ресорният министър Десислава Терзиева мотивира предложението с думите, че това е неработещ, рестриктивен закон, който не е приложен на практика повече от година и половина, откогато всъщност е влязъл в сила.
„На практика вместо да облекчи инвеститорите, той допълнително затрудни инвестиционния процес“, коментира министърът на регионалното развитие.
„Политическата цел беше всичко да минава през един министър – Дянков и той да контролира и координира всичко, какво се прави като публично-частно партньорство в общините и в държавата“, заяви Терзиева. По думите й „без неговата санкция те нямаше как да станат“.
Терзиева обясни, че обектите, към които законът се отнася, са много малки – паркинги, гаражи, системи за наблюдение и сигурност, системи за улично осветление, зелени площи. За големите обекти се прилага законът за концесиите. За други големи обекти има специални закони, уточни тя.
Според нея останалите закони и нормативни актове, изцяло гарантират прозрачността и публичността при провеждане на процедурите за създаване на публично-частно партньорство.
„Предстои кабинетът да обсъди на оперативно заседание нов Закон за инвестициите, който ще стимулира максимално инвестиционния процес у нас и ще намаля „бумащината“, каза Терзиева.
Отмяната на Закона за ПЧП е наложителна с оглед насърчаване на инвестиционния процес и ангажиране на потенциала на бизнеса, пише в мотивите на кабинета. В решението е записано още, че отмяната няма да създаде пречки за реализиране на публично-частни партньорства. Големите инфраструктурни проекти – републикански пътища, пристанища и летища, съгласно Конституцията и специалните закони могат да се отдават само на концесия. По своята същност концесията е и вид ПЧП. В специалните закони – за пътищата, за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата, за гражданското въздухоплаване, за водите, са разписани подробни процедури за избор на партньор, гарантиращи спазването на принципите за публичност, прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност на всички участници в процедурата и недопускане на дискриминация. По отношение на малките инфраструктурни проекти също могат да се прилагат както специалните закони, така и законите за обществените поръчки и за концесиите, пише в документа.
Още новини за България четете в Dnes.bg


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво