Руската държавна комисия за експертна оценка одобри проектната документация за руския участък на морския газопровод „Южен поток“. С това приключва последният етап от процеса на оценка, която включва и оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) на проекта в Русия, съобщиха от компанията South Stream Transport (SST), натоварена с изграждането на морския участък на газопровода.
Експертите са направили множество проучвания на животинския и растителен живот в Черно море, както и около излаза на тръбите край Анапа. На базата на тези анализи са изготвени и мерки за смекчаване на евентуалните отрицателни последици върху въздействието върху околната среда.
След направени промени не се очаква проектът да има значително влияние върху околната среда, смятат от компанията.
Припомняме, че на 10 февруари и българското Министерство на околната среда и водите (МОСВ) даде своята положителна оценка на доклада за въздействието върху околната среда в българската акватория.
От представените документи стана ясно, че компанията е сменила метода си на строителство и тръбите ще влизат на сушата в специални траншеи. Така няма да бъде нарушен плажът Паша Дере край Варна. Обещанията бяха ограниченията за туристи да бъдат само за един сезон, докато траят строителните работи в околността.
Звукът от компресорните станции, които ще се намират съвсем близо до крайните квартали на Варна, също ще бъде в рамките на нормата, обещаха още от компанията по време на официална презентация на проекта в края на 2013 година.
Според разчетите на SST повечето идентифицирани въздействия както в българския, така и в руския участък, ще бъдат свързани със строителните работи. Прогнозите са, че те ще бъдат временни и тяхното въздействие ще бъде смекчено от предприетите мерки.
В края на миналата седмица беше подписан и първият договор за строителство на една от тръбите на „Южен поток“. Избрана беше офертата на италианската Saipem. Строителството на първата тръба ще коства около 2 млрд. евро. По проект „Южен поток“ ще бъде с четири тръби, които минават по дъното на Черно море. Дължината на морския участък е 931 километра.
Строителството ще започне през юни с изграждането на микротунелите на сушата в Русия, а след това и в България.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 11 години Тая граница няма дълго да остане украинска :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А няма ли да променят морското трасе на Южен поток? Сега не се налага да заобикалят морската граница на Украйна в Черно море :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар