Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) планира цялостен ремонт на гара Шумен, окологаровото пространство, пероните и др., тъй като сега функциониращата гара е пусната в експлоатация през далечната 1943 г., а от тогава до сега са се правили само освежителни ремонти.
"Гара Шумен е голяма важна гара в Северна България и от тази гледна точка е недопустимо да остане в сегашния си вид". Около тази теза се обединиха по време на пресконференция на Областна Администрация Шумен инж. Пенчо Събев, ръководител на „Движението на влаковете и гаровата дейност“, в Горна Оряховица и инж. Златин Крумов, зам. генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).
Предвижда се да се направи цялостен ремонт на прозорците и вратите, но за сметка на това НКЖИ държи да се запази стилът на строителство, тъй като е много добър и интересен, заяви Събев.
"Нашите изисквания са новата гара да има топла чакалня, стая за майки и деца, стая за повиване на бебета и стая за социални работници“, допълни той. И подчерта, че гарата ще бъде наблюдавана посредством видеокамери. Планира се още изграждането на ефектно осветление, нови пешеходните алеи и подновяване на ландшафта.
"По пероните ще бъдат сложени информационни табла, които да информират всички българи и чужденци. Що се отнася до пешеходния подлез, той ще бъде снабден с 5 броя асансьора, които ще се движат на 2 нива. Това ще улесни движението на пътниците и ще им осигури лесен достъп до всички нива на гарата", добави още Събев.
НКЖИ очаква строителните дейности да започнат в края на годината или началото на следващата. "Първо трябва да се предложи проект за проектиране, след това той да бъде обсъден и одобрен и едва след това да бъдат предприети конкретни действия", обясни процедурата Събев. Той очаква самата сграда на гарата да бъде готова година след започване на строителството.
Нова гарова спирка ще бъде изградена и в село Мадара, стана още ясно по време на пресконференцията. Сега съществуващата гара се на намира на цели 3 км. от центъра на селото и е неудобна за жителите. Освен това те преминават през ЖП релсите, което застрашава живота им, заявиха представителите на НКЖИ. Бъдещата гара в селото ще бъде построена в центъра и ще замести изцяло старата, поясни Събев и добави, че все още се чака разрешение за започване на строителните дейности.
"ЖП инфраструктурата на страната е разграден двор. Всеки краде, каквото поиска, а след това заплаща само стойността на откраднатата част. Само че щетите, които нанася тази кражба, са много по-големи. Ето защо трябва да се направят промени в самия закон (б. ред. Закон за железопътния транспорт)", коментираха още представителите на НКЖИ. „Невъзможно е да опазим над 300 гари и 400 спирки“, заявиха още те.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева