Обявяването на БДЖ в несъстоятелност е пътят за решаването на проблемите на предприятието. Това коментира в сутрешния блок на Bulgaria on Air експертът към парламентарната комисия по транспорт Симеон Ананиев.
По думите му най-добрият длъжник за кредиторите е “живият длъжник”, който може да бъде притискан.
Експертът подчерта, че при обявяването в несъстоятелност на железницата кредиторите на дружеството и техните лобита на практика ще бъдат ощетени, защото това ще ги принуди "да си поемат търговския риск" и те няма да си съберат парите. От друга страна обаче обявяването на дружеството в несъстоятелност ще "спре разграбването му”, както се изрази Ананиев, и ще защити имуществото му. В последствие пък ще се разработи бизнес план за възстановяването и развитието на железниците, който трябва да бъде одобрен и от кредиторите.
По думите на Ананиев железниците не могат да се самоиздържат и да инвестират, вагоните и локомотивите са стари, а персоналът е “двойно и тройно над допустимото”. Той коментира, че намаляват и превозите, осъществявани от “БДЖ Товарни превози”, което още повече затруднява железницата в опита ѝ да събере ресурс.
Премиерът Пламен Орешарски е поел по време на среща със синдикалисти ангажимента да не се допусне фалит на БДЖ, заяви Петър Бунев от Синдиката на железничарите към КНСБ. Според Бунев дори да се стигне до продажбата на дизеловите мотриси и над 3 400 товарни вагони, това няма да е толкова тежък удар за пътническите превози, защото мотрисите биха могли да бъдат заместени дори с цената на намаляването на броя на някои влакове.
По-големият проблем обаче би бил за товарните превози, защото въпросните товарни вагони представляват над половината от подвижния състав на дружеството.
Припомняме, че в края на миналата седмица транспортният министър Данаил Папазов съобщи за вероятността от принудителната продажба на 25-те дизелови мотриси "Сименс Дезиро" и над 3 400-те товарни вагона заради претенциите на кредиторите на БДЖ.
Общият дълг на железницата е над 600 млн. лева, а просрочените задължения са около 153 млн. лева. На предстоящото Oбщото събрание на кредиторите държавата ще настоява за още 10 години разсрочване на плащанията, обясни министър Папазов.
“Въпросът е готови ли са кредиторите да разсрочат за 10-годишен период просроченото задължение и дали ще си получат парите в тази ситуация”, коментира Бунев. Той посочи, че кредиторите искат държавни гаранции за кредита, което в момента няма как да се случи, защото трябва да се прави актуализация на бюджета.
Експертите прогнозират, че кредиторите на железниците няма да пристъпят към разпродажбата на имущество, защото така няма да успеят да си съберат парите. Бунев подчерта освен това, че през последните месеци БДЖ е осъществявало плащания към кредиторите.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 11 години Разбира се.БСП и ДПС не приватизират, те направо присвояват чрез фалиране.Защото са Социалисти и рожби на българо-съветската ченгесарска машина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Държавното БДЖ трябва да се фалира и да се свърши с агонията! Много по евтино ще е за държавата ако по основните линии пусне частни превозвачи, а по линиите към които няма интерес да пусне конкурс за поддържане на линия със субсидия. Който предложи да поддържа линията на най-ниска цена, той печели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Не разбрахте ли, че всички държавни фирми се крепят само за да могат някой да измисли "спасителен план" за тях и да се налеят едни пари, които после да се източат от едни хора. И така до следващият фалит: пак "един план", пак пари от данъци и пак после парите преминават в частни джобове. Това е схемата. Ако няма фирма няма и къде да се дават пари за оздравяване, няма и кражба. Да, БДЖ е стратегическа и се налагат дотации, но преди това трябва да са пресечени всички възможности за крадене, а това не е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Не! Но, ще разшири "състоятелност"-та на правилни хора....... отговор Сигнализирай за неуместен коментар