Единна информационна система в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) ще улеснява процеса на работа. Проектът за внедряване на система за планиране и управление на ресурсите е на стойност 10,366 млн. лв. с ДДС и беше представен днес от НКЖИ.
Главната цел е след реализацията му да има система, обединяваща всички съществуващи досега и всички бази данни да бъдат събрани на едно място, заяви ръководителят на проекта инж. Ерол Мустафов. Всички служители в системата на НКЖИ от цялата страна ще могат да работят по унифициран начин с една и съща база данни, уточни той.
Идеята на проекта, наречен още „единна версия на истината“, е да не се работи с информация, отпечатвана на хартия, или пък с допълнителни екселски таблици, а с една информационна система, коментира Николета Стоянова, директор на Дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ в НКЖИ.
Реализирането му ще повиши ефективността на работа чрез внедряване на функционални области за финансово планиране и бюджетен контрол, управление на проекти и договори, вътрешен контрол, управление на финансово-счетоводно обслужване, управленско счетоводство, управление на дълготрайни активи, снабдяване и наличности, управление на аварийна и планова поддръжка, управление на човешки ресурси и управление на документи.
С приключването на този план служителите също ще могат да преценят нивото на работата си и да се подобрят процесите, където се налага, с въвеждането на най-добрите международни практики, допълни Стоянова.
Внедряването на единната система е предпоставка за подобряване качеството и ефективността на управление на железопътната инфраструктура и по този начин ще създаде условия за икономически растеж, каза още Стоянова.
Според първоначалния план е заложено от системата да се възползват над 400 души, но от НКЖИ се надяват техният брой да бъде впоследствие много по-голям.
Предметът на договора включва дейности по изготвяне на детайлна концепция за внедряване, доставка и изграждане на хардуерна инфраструктура и базов софтуер, конфигуриране и интегриране на цялата система, тестове за приемане на системата в реална експлоатация, както и обучение на персонала. Обучението ще продължава между 5 и 6 месеца.
Проектът се осъществява по приоритетна ос 5 „Техническа помощ“ на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. Изпълнител е Обединение „Аднес“, което включва в себе си българската компания „Адвен“ ЕООД и чешката Ness Technologies.
Срокът за изпълнение на проекта е 17 месеца, като два вече са минали. Крайният срок за завършване на системата е 20 август 2015 г.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями