Държавата ще предостави 8 млн. лева допълнително финансиране на Столичната община заради удължаването на втората линия на метрото до кв. „Хладилника“. Допълнителните пари ще се осигурят чрез преструктуриране на разходите по централния бюджет за 2014 г.
Това става ясно от проект на постановление, публикувано за обществено обсъждане на портала за обществени консултации. Становища могат да се изпращат до 11 септември.
С писма от кмета на Столична община Йорданка Фандъкова е постъпило искане за допълнителни средства в размер на 15 млн. лева заради ограничени собствени приходи на общината.
Фандъкова е посочила, че Столична община осигурява със собствени приходи за 2014 г. местното съфинансиране по ОП „Транспорт” на участъците от метрото от „Цариградско шосе“ до летището и от „Младост I” до Бизнес парка в „Младост ІV“. Отделно общината погасява и заемите за Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и Японската банка за международно сътрудничество за строителството на метрото.
В писмата си до Министерския съвет столичният кмет Йорданка Фандъкова е посочила, че общината и дружеството „Метрополитен“ЕАД са създали необходимата организация за безпроблемно започване и изпълнение на строителството. Има сключени договори, решение на ОВОС и съгласувани проекти за изпълнение на участъка, издадено е разрешение за строеж, разработени са и са съгласувани графикът за изпълнение на строителството и проект за временна организация на движението.
Изпълнението на проекта за разширяване на втората линия на метрото към кв. „Хладилника“ е стартирано в началото на месец август 2014 г., като Столична община е превела от собствени приходи аванс на изпълнителя в размер на 4,2 млн. лева. Общината предвижда да допълва финансирането от собствени приходи съобразно възможностите си.
Общата инвестиция за разширяването на втория метродиаметър е 42,5 млн. лева. Обектът е включен в приетата от общинския съвет инвестиционна програма на общината за 2014 г. с 5 млн. лева.
Вторият метродиаметър в София тръгна през 2012 г.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
преди 11 години Не че нещо, ама точно сега ли, когато бюджета се клати, ние трябва да финансираме метростанция пред Парадайз МОЛа?Бизнеспарка е важно, много народ пътува натам. Летището също, ама Хладилника некак не го виждам като стратигическо място. Единсвения пътникопоток натам е от клиентите на Парадайз МОЛ и от идващите от Драгалевци, ама те и със и без метростанция, все са си с коли така че... отговор Сигнализирай за неуместен коментар