IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗК наказа IKEA за заблуждаваща реклама

Компанията трябва да плати почти 350 хил. лева, което е 0,5% от приходите й от продажби през миналата година

12:42 | 12.12.14 г. 9
КЗК наказа IKEA за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция на компанията „Хаус Маркет България“, която управлява магазина IKEA в България, заради заблуждаваща реклама. Заради нарушението компанията ще плати 347,5 хил. лева, които представляват 0,5% от приходите от продажбите през финансовата 2013 година.

От регулатора са направили проверка на базата на сигнал на потребител, става ясно от съобщението на КЗК. Според него компанията е въвела в заблуждение своите клиенти чрез билбордове на територията на магазина, които рекламират определен продукт – бяла етажерка с цена от 79 лева.

В същото време обаче етажерката се е продавала на цена от 100 лева, а служителите в магазина са обяснили, че офертата не е актуална, въпреки че билбордовете не са свалени в продължение на месец.

Пред КЗК от „Хаус Маркет България“ пък обясняват, че рекламираната етажерка вече не е била в продажба при оплакването на потребителя. Вместо това в магазина IKEA е била предлагана друга етажерка – със същото име, но с различни технически характеристики и с вече различна цена.

От компанията обясняват още, че билбордовете на територията на магазина всъщност не са рекламни, а целят „допълнителна комуникация с вече дошли клиенти“.

По тази причина от „Хаус Маркет България“ не смятат, че допуснатият пропуск с оставен билборд за стара промоция е повлияла на икономическото поведение на клиентите. Още повече, че е имало ясно обозначение на цената на продукта.

От КЗК обаче са категорични, че билбордовете на паркинга на IKEA са част от общата рекламна стратегия и не могат да бъдат разгледани изолирано. В магазина се продава „изключително сходен на външен вид продукт“, посочва още регулаторът. Разликите са в използвания материал за производство и теглото.

„Това са характеристики, които потребителят обективно не е възможно да различи и отчете при рекламирането на продукта, а дори и при първи досег със съответната стока“, допълват още от Комисията.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 1 rate down comment 0
kalendar
преди 9 години
http://***.mediapool.bg/lukoil-neftohim-globen-s-50-hil-lv-za-ekozamarsyavane-news214054.htmlтова е само като написах "лук ойл глобен" в гугъл. Аз...честно друга голяма руска компания на прима виста не се сещам. Ама която и да е-просто повтори упражнението, вместо да дрънкаш глупости.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 0
Tony
преди 9 години
Мисля, че е гръцка!Това, което съм 100% сигурен е, че не е руска, защото ако беше руска КЗК нямаше да я глоби! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
v_tin
преди 9 години
tazi специално мисля че е джоинт венчър с ливанец, разходи се до гърция за икеа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 0
kalendar
преди 9 години
ще съжалят 350 000 пъти, за да сме точни:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
Tony
преди 9 години
Абе тая КЗК как не глоби поне една руска компания в бг ами глобява само западни?Всичките монополи в бг са руски, а глобите ги отнисат САМО западни компании!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
bgMan
преди 9 години
Започваме малко да заприличваме на нормална държава, макар и прекалено бавно.Браво на подалия сигнал и на КЗК!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
valentino29
преди 9 години
Че заблудата и подвеждането е основната цел на рекламата,освен това рекламата си е вид тероризъм,няма спасение от нея,тя е навсякъде..!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 0
Lumina
преди 9 години
Правилно! Това е добър стимул и за нас, потребителите, да не си мълчим в такива случаи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 1
misanthrope
преди 9 години
Даааа Браво на КЗК и на този, който се е оплакал. Ще съжалят 100 пъти че не са му дали етажерката за 79 лева
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още