Пътят от Русе до Велико Търново, част от проекта за скоростен път Русе – Свиленград, който се подготвяше съвместно с Катар, ще се строи с магистрален габарит. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Прединвестиционното проучване е показало, че трафикът между Русе и Велико Търново е достатъчно голям, за да се изгради магистрала. Участъкът е с дължина 110 км, а индикативната стойност е 870 млн. лева. В тези пари са включени и предвидените за отчуждаването на имотите суми, както и самото строителство.
Павлова обясни, че са осигурени 4 млн. лева в бюджета на Агенцията “Пътна инфраструктура” за проектиране на участъка, който е заложен като приоритетен проект за финансиране с пари от инвестиционната програма “Юнкер”.
Припомняме, че през 2012 г. беше създадена тристранна проектна компания с участието на България, Турция и Катар за изграждането и експлоатацията на скоростния път от Русе до Свиленград през Прохода на републиката. По-късно обаче Турция се оттегли от компанията.
Павлова отбеляза също, че през 2013 г. и 2014 г. не е направено много по проекта.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
преди 10 години Тъпанарите са си ***. За какво ни е магистрала от Русе до Търново която ще тапи там и трафика пак ще продължи да се мъче през Стара Планина. Едно от решенията е Тунела под Шипка за леки коли, а по правилното е магистралата да минава с два къси тунела през Прохода на републиката, Нова Загора, с. Бял кладенец /ТЕЦ Марица изток/, Свиленград. Само тогава тази магистрала ЛИЛИ ще има полза. Успоредно с това трябва да помислите за Магистрала Черно море, втори мост при Варна и Скоростни пътища в посока Добрич-Силистра, Варна-Добрич-Румъния, Бургас-Ахтопол-Турция. Вземете мислете малко стратегически и концептуално. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хайде да почват с отчуждаването, докато чакакт финансиране и други неща. Защото после ще кажат - пак ни изнудват с високи цени и обжалват в съда, затова отидоха години.Отсега отчуждавайте, за да може 2020 година да я пуснете тая магистрала (и това е оптимистичен срок).И да не забравите и за магистрала "Черно море". От Бургас до Варна е абсолютна *** движението, а искате туризъм да се развива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар