„В този мандат сме взели решение да не повишаваме цената на винетката“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на инспектиране на критични участъци, предвидени за спешен ремонт при виадукта на 67-ми километър на АМ "Тракия", цитирана от агенция "Фокус".
„Все пак имаме ангажимент цената да е социално поносима. Това е причината да се търси баланс и социално приемлива цена", поясни Павлова. По думите ѝ трябва да се търси реализацията на приходи, които да инвестират в поддържането на пътната мрежа.
„Ето за това работим, със съдействието на Световна банка, за въвеждането на ТОЛ системата, по която всъщност ще заплащат повече тези, които най-много рушат - тежкотоварният трафик. Надявам се през 2018 г., а и европейската директива го изисква, след въвеждането на такъв тип заплащане, моделът да е по-справедлив и да имаме повече приходи, с които да поддържаме пътищата", допълни министърът.
„В момента приходите от винетните такси са между 200 и 220 млн. лева годишно”, заяви в края на март председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров пред „Нова телевизия”, като допълни, че парите от продажбата на винетки първо отиват в централния бюджет и от него към Агенцията се превеждат около половината – 105 млн. лева.
Припомняме, че правителството се договори със Световната банка финансовата институция да подготви необходимия анализ за въвеждането на ТОЛ система, която да замени винетните такси. този вид такси ще се използва GPS система, която ще обхване цялата пътна мрежа. Пускът на тол таксите през 2017 г. е оптимистичен вариант, заяви преди време Павлова.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
преди 10 години Дам, още три пропуснати години за поддръжка на републиканската пътна мрежа. Жалко, скоро ще има едни нови магистрали и руени от стари пътища, в унисон с вичко останало.П.п. то и за магистралите не е сигурно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар