България успя да се пребори с други седем страни в Източна Европа за инвестицията на германската компания Behr-Hella Thermocontrol (BHTC) в нов завод, заяви при откриването му днес министърът на икономиката Божидар Лукарски, цитиран от БТА.
В първия завод на компанията у нас в индустриалната зона в Божурище ще се произвеждат уреди за управление на климатични инсталации за автомобили.
Инвестицията е за над 40 млн. лв. Планира се освен производствена дейност, тук да бъде един от световните развойни центрове на компанията. В момента в завода работят 120 служители.
По думите на Томас Шулте, изпълнителен директор на германската компания, отличната подкрепа от българското правителство и местната власт и квалифицираните български работници са довели до решението да инвестират в България. Планира се от произведените тук уреди в следващите 4-5 години компанията да реализира оборот до 200 млн. лв., да назначи 500 работници и да направи допълнителни инвестиции за повече от 50 млн. лв.
BHTC има заводи в още 7 държави от цял свят и всяка година произвежда над 15 млн. компонента за климатични инсталации за водещи световни марки като Мерцедес, BMW и Порше.
Президентът Росен Плевнелиев, който присъстваше на откриването, подчерта голямата динамика в икономическите отношения между България и Германия - за последните 10 години стокооборотът е умножен седем пъти. Днес Германия е най-големият търговски партньор на страната ни.
“Радваме се на новата вълна германски инвестиции в България - световно качество, продукти на световно ниво, произведени тук”, посочи Плевнелиев. Той отбеляза и развитието на българския автомобилен клъстер, създаден само преди три години, който днес е динамично развиваща се организация с нови фабрики и със създадени нови работни места.
Посланикът на Германия у нас Детлеф Лингеман заяви, че една успешна инвестиция привлича нови инвестиции. Той отбеляза, че голямо предимство на България за инвестиции е членството в ЕС, както и други положителни фактори, които я правят атрактивна, но остават и неща, върху които трябва да се работи. Реформи са необходими, за да може да бъде изпълнен икономическия потенциал, който българското членство в ЕС носи, каза дипломатът.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 10 години Разбира се,че това е добра новина.Японска фирма достроява четвърти завод.Не е много,но дава работа и заплати.Това е пътя -индустриализация.България държи второ място в света по производство на катодна мед.Преди 25 години около тази суровинна база бяха изградени 15 прдеприятия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Много е хубаво, ако не беше ала: "Ура, Господарят избра мен, зарадвала се една от к**вите в имението". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Наистина не зная, тази германска компания държавна ли е или частна? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Решението за тази инвестиция, а и не само за нея, беше взето при предишното "лошо" управление. Не забравяйте никога инерционните сили в икономиката. Времевият хоризонт за нещо различно от "аутсорсинг" и електроника (кабелни снопове за автомобили) е поне две години. Дано това не е последната високотехнологична инвестиция в България! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Решението за тази инвестиция, а и не само за нея, беше взето при предишното "лошо" управление. Не забравяйте никога инерционните сили в икономиката. Времевият хоризонт за нещо различно от "аутсорсинг" и електроника (кабелни снопове за автомобили) е поне две години. Дано това не е последната високотехнологична инвестиция в България! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Другата крачка е политиците да отидат там където ходят румънските им крадливи колеги... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Честито! Това е крачка в правилната опосока! отговор Сигнализирай за неуместен коментар