В последните дни на годината Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ударно открива нови пътни участъци, получили финансиране от европейските фондове. Във вторник (29 декември) беше пуснато движението по обхода на Монтана, а в последния работен ден на годината открити ще бъдат Северната скоростна тангента на София и Западната дъга на околовръстното на града.
И двата пътни участъка получиха европейско финансиране в миналия оперативен период. Скоростната тангента по ОП "Регионално развитие", а Западната дъга - по ОП "Транспорт".
Точно в 9 часа официалните лица ще прережат лентата на 13-километров участък от Северната скоростна тангента. Това са отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич, уточняват от АПИ.
Общата дължина на тангентата е 16,54 км.
Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в обекта се пресичат автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.
Тангентата не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между три европейски коридора – №IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.
Изпълнител е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“, „Пътни строежи Велико Търново“, „Пътинженерингстрой“, „Пътстрой Бургас“ и „Водстрой 98“. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лева (с ДДС). Строителният надзор осъществи Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ от София и испанското дружество „СЖС Технос С.А.“. Техният договор е за 882 хил. лева с ДДС.
Малко по-късно ще бъде открит и участък 1 от Западната дъга на околовръстното шосе на София.
За повишаване на безопасността на движението и улеснение на трафика, пътуващ към автомагистрала „Люлин“ и ГКПП „Калотина“, на 22 октомври беше пуснато движението по 3-километровото директно трасе на отсечката и пътен възел „Сливница“, като останаха за довършване пътищата за достъп до директното трасе.
Участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път е между пътния възел на автомагистрала „Люлин“ и Столичния околовръстен път и моста над Какач. Общата дължина на отсечката е 3 км. Започва от началото на АМ „Люлин“ и завършва след моста над р. Какач. На участъка има два пътни възела при бул. „Царица Йоана“ и бул. „Сливница“ и два моста.
Изпълнител на строително-монтажните работи на този участък е Обединение „Трейс СОП” ДЗЗД. Стойността на договора за строителство е 47,82 млн. лева с ДДС. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД „Сдружение Пътконсулт 2000-Три Ес”. Техният договор е 1,17 млн. лева с ДДС.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 9 години Важен е за София, но задължително трябва да добавите "и за страната" за да звучи по-правдоподобно! С кое е важен за страната? Ако страната е само Софийска околия, може би да! Не знаем как това допринася за развитието нито на Родопите, нито на Черноморието, нито на Северозапада, нито на Добруджа или на други забравени от бога региони от ИСТИНСКАТА страна!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар